Oduševljava

Testirali smo T-Roc bez krova: Emocija snažne dinamike zaljubljena u Mediteran

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan

VW je skinuvši krov T-Rocu starije podsjetio na prvi Golf cabrio, mlađe oduševio svime osim s cijenom



Rade to i skupocjene limuzine, baš kao i sportski automobili, ali malo koji oblik karoserije smještene na četiri kotača čini ono što čine – kabrioleti! Oni su objedinjena energija koja dolazi direktno od emocija. Jer kabrioleti su istodobno skupocjeni, ali i romantični, s mnogo snage, ali oduševljavaju kad ih se sasvim lagano vozi, kad se klizi prometnicama za koje je poželjno i to da se prostiru uz samo morsku liniju, kabrioleti su naprosto oni tako »nepotrebni« automobili koji prkose raciju, ali čine sretnim emocionalni dio svakog bića.


Kad je pak riječ o Volkswagenovom hitu T-Roc kao da se čekalo kad će netko od ključnih ljudi managmenta jedne od najmoćnijih svjetskih automobilskih kuća reći – napravite ga i kabrioletom! Jer upravo je T-Roc onaj automobilski oblik što oduševljava današnje ljude kao što je to činio, čim se pojavio, tamo u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, Golf. Pa je i on dobio svoju kabrio verziju koja je i dan-danas jedna od najprivlačnijih u krugovima ljubitelja oldtimera.


Dođemo li konačno do testa cabrio verzije našeg T-Roca, uočit ćemo da se napravilo sve da se do kraja »ušminka« njegovu vanjštinu i unutrašnjost. Zbog toga je korišten paket R-line, ali se istodobno zadržao crni mekani krov, koji se dakako navlači i otkriva uz pomoć učinkovitog i brzog elektro-motora – ne »na ruke«. Boja je jaka, duboka plava kako bi se izbjeglo klišeizirane »ne boje« poput bijele, crne ili sive, tako da je konačni rezultat iznimno privlačan, vrlo elegantan i jako – »vidljivi« automobil.




Unutrašnjost koristi plastične dijelove armature jednake bojom karoseriji, tu su i kožna sjedala, dok su multimedija, baš kao i veliki na dodir osjetljivi zaslon, središnje mjesto na kojem se obavlja kontrola i namještanje svih funkcija koje uopće posjeduje.


Rekli smo, kabrioleti moraju biti snažni da bi ih se – lagano vozilo. Jer cilj i jest voziti se – bez krova. Konkretno ispod »haube« se nalazi 150 »konja« snažni benzinac s kojim je povezan DSG automatski mjenjač tako da je riječ o uistinu dinamičnoj kombinaciji. Ali, kad se otkrije krov, poželjno je ipak »broditi« brzinom od 100-tinjak kilometara na sat. To je moguće bez ikakvih negativnih strujanja vjetrova u kabini. Dakako, uz uvjet da su podignuti prozori. U slučaju da se s prekrivačem što se nalazi u prtljažniku želi napraviti dvosjed, jer se na taj način prekrivaju stražnja sjedala, može se i znatno brže bez da će se išta dogoditi frizuri vozačice ili suvozačice, ovisno o kojoj se već konfiguraciji putnika na prednjim sjedalima radilo.



Ono što je također jako naglašeno – kvaliteta je ugrađenih materijala kao i njihova završna obrada. Vidi se i osjeti to na mnogim pozicijama, no najuočljivije je kad se vozi autocestom, dakle nekih 130 km/h, a kad se, unatoč dakle mekom, platnenom krovu, u unutrašnjosti ne doživljava bilo kakav napad buke. Ona je jednaka kao i kod klasičnih automobila što se u jednom ovakvom kabrioletu može smatrati velikim komplimentom.



Komplementiranje se pojavljuje i prigodom opisivanja podvozja. Ono je vrhunsko, no mora se istaknuti kako je takvo zahvaljujući adaptivnom podešavanju ovjesa što ide u zonu – doplate. Istina, s obzirom na to da i nije pretjerano skupo, ispod 10 tisuća kuna, svakako je preporučljivo imati ga. Može se odabrati između tri modela prema kojima se onda ovjes permanentno prilagođava baš kao što se tim parametrima prilagođavaju i odziv motora te čvrstoća upravljača. I dok se u »normal« ili »comfort« pozicijama to manje primjećuje, dolaskom u mode »sport« sve postaje potpuno jasno. Istina, testni je automobil u odnosu na izvornu verziju jednake snage bio za trećinu skuplji pa se i ne treba čuditi da izaziva oduševljenje. Na kraju krajeva, cijena mu u konačnici iznosi 50 tisuća eura što je itekako ozbiljni iznos, novac koji od onog tko ga uloži i očekuje maksimalizam u svakom pogledu.


Testirali smo ga u raznim uvjetima, ali kao idealna se trasa pokazala ona koja od Opatije vodi prema Puli. Na potezu od Mošćeničke Drage do Vozilića – ma kao da je onaj tko je kreirao ovaj cabrio upravo na ovoj prometnici dobio inspiraciju za njegovo oblikovanje. Od boje koja jako dobro »surađuje« s bojom mora, spuštenog krova kako bi se moglo upijati boje i mirise okoline. I koliko god kabriolete najviše vezivali uz Kaliforniju, T-Roc je baš – mediteranski automobil. Kao stvoren za hrvatske, jadranske panorame. Jedino što s time nije u suglasju – naš je standard. No, za to nam je Volkswagen – najmanje kriv.