Smjeli dizajn

Svjetska premijera Toyote Aygo X: ‘A onda je Munjeviti Jurić napustio film…’

Cijena mu nije pretjerana, a funkcionalnost i dinamika zadovoljavajući



Krajem tjedna starta prodaja Toyote Aygo X, jednog od najzanimljivijih najmanjih automobila u crossoverovskoj izvedbi. Potpuno razigran, dopadljiv u svim elementima, iznimno moderan, Aygo koji nosi oznaku X, ali ga se čita i izgovara kao »cross«, donosi i zavidnu količinu funkcionalnosti. Unatoč dužini od nevelikih 3700 mm – uz 1740 i 1510 mm širine i visine – ima dva para vrata i djeljivi naslon stražnje klupe tako da se u osnovi prtljažnik od 231 litre, u opciji s dva putnika može pretvoriti u znatno veći prostor s više od 800 litara zapremine.
Kako bi bio još moderniji, posebno se osmišljavalo i njegove boje tako da je zahvaljujući i njima, primjerice »kardamon« je uistinu vrlo hrabra, samim time i jedinstvena, značajno osvježenje na tržištu.


Unutrašnjost karakterizira veliki središnji ekran što zajedno sa svojim okvirom zauzima najveći dio armature. Aygo X je također optimalno ukomponiran u digitalni svijet. Presvlake sjedala su kvalitetne, a baš kao i čitav automobil, i ona su povišena. Posebno je to korisno u gradskom prometu jer su pješaci, biciklisti te vozači skutera uočljiviji.





Aygo X ima u ponudi samo jedan benzinski motor, trocilindrični, jednolitreni, snage 72 KS. Osim karakterističnog, »nervoznog« zvuka u nižim režimima rada, odlikuje ga sasvim dobra dinamika u svim opcijama prometa. Vozi li ga se usklađeno s propisima, bez problema se postiže deklariranu prosječnu potrošnju od 4,7 litara. Emisija CO2 mu je 107 g/km tako da je riječ i o ekološki odgovornom vozilu, a svemu tome pomaže i činjenica da se težinu zadržalo na 1015 kilograma. Do brzine od 100 km/h se stiže za 14,9 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 158 km/h. Dinamika je u gradskom prometu odlična, a bez problema se nadmeće i na bržim cestama. Osim manualnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa, u ponudi je i CVT automatika, posebno korisna u gradskoj vožnji.



Početna cijena simpatičnog Aygo Crossa je 99,9 tisuća kuna. U hrvatskoj ispostavi Toyote pripremili su i posebnu verziju opreme, dopunjenu i lakometalnim naplacima, čija je cijena za 15 tisuća kuna viša od bazne. Planirana količina za hrvatsko tržište do kraja godine je 200 komada. Automobil iznimno hrabro moderan, potpuno originalna pojava na tržištu posebno bi mogao »zapaliti« mlađu populaciju.