NASTAO NA BAZI SCALE

Svjetska premijera Škode Slavia: Umjesto torte, za rođendan – kabriolet

Edi Prodan

Škoda je odlučila 125. rođendan proslaviti uz jedinstveni primjerak Scale bez krova panslavenskog naziva, ali mnogo šireg dometa



Tjedan dana prije Božića, 18. prosinca 2020. godine Škoda će proslaviti 125. rođendan. Utemeljili su je tada Václav Laurin i Václav Klement koji su se početkom iduće godine pojavili s prvim Škodinim biciklom.


S obzirom da se radi o uistinu impresivnom broju godina poslovanja jednog od značajnijih europskih proizvođača automobila, red je tako značajnu obljetnicu obilježiti na dostojanstveni način. U Mladoj Boleslav su se odlučili mladim dizajnerima ponuditi da svojom maštom osmisle novi model koji će ujedno biti i – rođendanski dar.


Konačni rezultat bio je model Slavia, iznimno privlačni, atraktivni cabriolet nastao u mehaničkom smislu na bazi kompaktne Scale. Iako je dakle u osnovi riječ o jednom velikoserijskom automobilu, dizajnerska mladost ga je poželjela temeljito preoblikovati. Slavia je postala dvosjed i to s iznimno aerodinamičnim stražnjim dijelom. Model je na taj način dobio i retro look, ipak se slavi rođendan za četvrtinu veći od stoljeća, tako da je na jedan zanimljivi način došlo do sasvim drugačijeg modela.




Foto SKODA AUTO


Kao predložak je dizajnerima koji polaze posebnu Škodinu školu oblikovanja poslužio je model 1100 OHC.


Unutrašnjost dolazi u najvišem paketu opreme, jer opći smjer kretanja u osmišljavanju Slavije bio je naglasak na luksuzu, dok su motori potraženi unutar poznatog i bogatog Scalinog arsenala. Odluka je na kraju pala na TSI, turbo benzinac snage 150 KS što Slaviji daje mogućnosti za vrhunsku dinamiku.


Za sada ti detalji nisu poznati, ali jasno je da će ubrzanje biti ispod deset sekundi. Svakako, u duhu velikog poštovanja prema ekologiji, što je jedna od važnijih kategorija u osmišljavanju novih automobila sa znakom Škode, ni potrošnja ne bi trebala prelaziti šest litara.


To joj je tim lakše jer koristi isključivo poznati DSG automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom i sa sedam stupnjeva prijenosa.


Dodajmo još da je duljina Slavije 4,36 metara, baš onoliko koliko iznosi i kod Scale. Iako se nalazimo usred ljeta, prosinac je daleko, čini nam se da je Slavia odličan izbor za čestitku kako samoj Škodi, tako i brojnim njezinim poklonicima, ili uopće »vjernicima« češke marke koji su u tisućama raspoređeni širom Starog kontinenta.