(Ne)obična anomalija

Srbija je jedina zemlja u Europi gdje je najprodavaniji auto skupi VW Arteon. Ali, to nije odraz bogatstva tamošnjeg tržišta

T.I.

Foto: VW

Foto: VW

Da bi se postalo najprodavanijim autom u jednom mjesecu u zemlji sa 6,7 milijuna stanovnika bilo je dovoljno prodati 85 Arteona. Sveukupno je u veljači u Srbiji prodano tek 1948 novih automobila



Sa zakašnjenjem objavljen podatak o broju prodanih novih automobila u susjednoj Srbiji u velječi mogao bi po najprodavanijem modelu navesti na krivi zaključak da je riječ o bogatom tržištu.


Naime, Srbija je jedina zemlja u Europi, a vjerojatno i u svijetu, u kojoj je najprodavaniji model u jednom mjesecu bio Volkswagen Arteon, luksuzna obiteljska limuzina pozicionirana u VW hijerarhiji iznad Passata čija se cijena, ovisno o mašini i opremi u nas rasteže od 40 do 51 tisuće eura.


No, već ovlaš pogledom na statistiku jasno je da je prava slika suprotna od prvog dojma i da je anomalija s Arteonom na prvom mjestu najprodavanijih automobila odraz slabosti susjednog auto tržišta i na neki način odraz niskog standarda u toj državi izvan EU.




Naime, da bi se postalo najprodavanijim autom u jednom mjesecu u zemlji sa 6,7 milijuna stanovnika bilo je dovoljno prodati 85 Arteona. Sveukupno je u veljači u Srbiji prodano tek 1948 novih automobila.


I Hrvatska nema bogzna kako dinamično tržište novih automobila, ali ovdje se na gotovo dvostruko manje stanovnika u veljači prodalo 3627 automobila, i prva tri najprodavanija modela (Renault Clio, Dacia Duster i Sadero), su realniji odraz socijalne stvarnosti.


Koliko tržište novih automobila prilično vjerno oslikava standard građana u pojedinoj državi, još je bolji primjer bogatija Slovenija. Naime, u državi s tri puta manje stanovnika nego Srbija, u veljači je tamo prodano dva puta više novih automobila nego u Srbiji, njih 3754.