sindikalne akcije

Radnici KIA-e u štrajku zbog plaća, ali i straha od električnih automobila

T.I.

Foto: Arhiva NL

Foto: Arhiva NL

Sindikat brine za budućnost radnih mjesta jer je za proizvodnju električnog automobila potrebno oko 30 posto manje radne snage nego kod klasičnih benzinskih automobila



Električni automobili možda donose čišći zrak, ali donose i strah. KIA, drugi najveći korejski proizvođač automobila nakon Hyundaija s 52 000 zaposlenih upravo se suočava sa štrajkom radnika koji je između ostalog motiviran i strahom za gubitak radnih mjesta zbog najavljene tranzicije tvrtke u smjeru veće proizvodnje električnih vozila.


Kao drugi razlog štrajka najavljenog za 24. studeni, sindikat tvrtke naveo je nezadovoljstvo trenutnim plaćama. U sindikatu su zbrojili dva i dva nakon što je tvrtka objavila planove da će od sljedećeg srpnja u svojoj tvornici Hwaseong u Južnoj Koreji početi proizvoditi električnu limuzinu sličnu benzinskom modelu K7 i da će do 2025. imati 11 električnih modela. Kvaka je u tome što je za proizvodnju električnog automobila potrebno oko 30 posto manje žive radne snage nego kod klasičnih benzinskih automobila.


“Ako je prijelaz na električne automobile neizbježan, tražimo od uprave da osigura dugoročnu sigurnost posla tako što će u našim tvornicama imati proizvodne linije električnih baterija, a ne kupovati od drugih proizvođača” – rekao je za Reuters neimenovani član sindikata.




Sindikat u Kia također je zatražio povišicu plaća i stimulacije, ali tvrtka to nije prihvatila, rekao je sindikalni dužnosnik.


Kia nema namjeru odmrznuti plaće, ali bi prihvatila bonuse i druge pogodnosti ako sindikat odustane od štrajka, saznao je Reuters od dužnosnika tvrtke koji tražio da ostane anoniman dok pregovori traju.


Kroz slične procese prolazi i najveći proizvođač automobila u Južnoj Koreji i veliki dioničar KIA-e, Hyundai. Jedina je razlika u tome što je tamošnji sindikat odgodio štrajk dok traje pandemija koronavirusa.