Oporavak slavne kompanije

Prošle godine Lotus je prodao samo 567 automobila. Ove godine ima već 17 tisuća narudžbi

T.I.

Foto: Lotus

Foto: Lotus

U Lotusu ističu da su s narudžbom od 17 tisuća vozila njihovi proizvodni kapaciteti puni dvije godine unaprijed puni što se u Lotusu nije dogodilo dugo, dugo vremena



Slavni Lotus nakon dugih desetljeća glavinjanja na rubu bankrota i čestih promjena vlasnika, čini se da napokon može malo optimističnije gledati u budućnost. Naime, ove godine bilježe nezapamćenih 17 tisuća narudžbi za njihova dva automobila visoke klase, sportski Emira i njihov prvi električni SUV Eletre. Treba napomenuti da je početna cijena ovih automobila u Europi 96 tisuća eura.


U 75 godina postojanja, britanski Lotus slavne je dane „rastegnuo“ od početka 60-ih do kraja 70-ih kad je njegova sportska sekcija izrađivala dominantne bolide Formule 1 i asovi poput Jima Clarka, Grahama Hila i Marija Andrettija osvajali naslove svjetskih prvaka, njih ukupno sedam.


Uvijek okrenuti proizvodnji skupih sportskih automobila, nikad nisu masovno proizvodili automobile, ali to je značilo da su se svjetske krize uvijek direktno odražavale na njihovo poslovanje. Tako su u prijelazu iz 70-ih u 80-e s 1200 prodanih automobila pali na četristotinjak, 1982. godine umire njegov osnivač i vlasnik Colin Chapman u 54. godini života i tu počinje duga kalvarija velikog brenda. Prvo ga 1986. kupuje GM, 90-ih luksemburška tvrtka koja je držala Bugatti, pa nedugo zatim malezijski Proton, da bi prije šest godina većinskim vlasnikom postala ambiciozna kineska tvrtka Geely koja u svom portfelju ima još jedno legendarno europsko ime – švedski Volvo.




U Geelyju su odlučili da će Lotusova budućnost biti električna, pa je spomenuti sportski model Emira – predstavljen prošle godine – posljednji Lotus pogonjen motorom s unutarnjim izgaranjem.


U Lotusu ističu da su s narudžbom od 17 tisuća vozila njihovi proizvodni kapaciteti puni dvije godine unaprijed puni što se u Lotusu nije dogodilo dugo, dugo vremena. Koliko se situacija preokrenula u katkom roku s dva nova modela, svjedoči činjenica da su prošle godine prodali tek 567 vozila i ostvarili minus od skoro 170 milijuna eura.