Promocija Plus

Prodaja osobnih auta još pala u odnosu na isti period lani. Škoda na listi preskočila KIA-u

Edi Prodan

Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Problemi u proizvodnji automobila, nemogućnost jamčenja njihovih cijena, opći pad standarda direktno utječu na negativne trendove



Prodaja osobnih automobila u Hrvatski, kako nas izvješćuje agencija Promocija Plus, je u srpnju bila za točno pet posto manja u odnosu na isti lanjski mjesec.


Sudeći prema rezultatima Volkswagena i Škode, koja je istisnula s drugog mjesta KIA-u, očigledno je da se proizvodnja oporavlja, kao i to da su tijekom tog vrelog ljetnog mjeseca obavljene značajnije isporuke rent-a-car kompanijama. Kad se pak gleda kumulativna prodaja, ona u prvih sedam mjeseci još uvijek nije dosegnula trideset tisuća komada, dok ih je lani u isto vrijeme bilo 31.778.


Kumulativni je manjak u odnosu na jednako lanjsko razdoblje devet posto tako da je teško vjerovati, iako je moguće dođe li do normalizacije proizvodnje, kako će se nadmašiti lanjski rezultati. Konkretno, ovogodišnja je prosječna mjesečna prodaja ok 4150 komada što bi značilo da će se dosegnuti 50 tisuća registracija novih automobila. Ali neće. Jer ne samo što u zadnjoj trećini godine nema rent-a-car registracija – suprotno zahvaljujući sustavu “buy-back”, “kupi pa vrati”, u tom se dijelu godine pojavljuju i povoljniji automobili, stari nekoliko mjeseci s u pravilu dvadesetak tisuća kilometara značajno snižene cijene kojih se rješavaju zastupnici.




Oni koji su nekoliko mjeseci ranije te automobile plasirali “rentama”. Realno jeste očekivati više od 40 tisuća registracija novih automobila, ali ne mnogo više. Problemi u proizvodnji automobila, nemogućnost jamčenja njihovih cijena, opći pad standarda i povjerenja u ekonomski oporavak direktno utječu na negativne trendove. K tome, od svih tehničkih naprava, automobili prvi ispadaju iz obiteljskih planova o obnovi svega onog za čim u tehničkom smislu ima potrebe svako kućanstvo.


Vratimo li se prodajnoj ljestvici, Volkswagen se suvereno vraća još jednoj prodajnoj tituli. Značajno je odmaknuo prvoj pratilji Škodi koja će se za laskavu titulu prodajnog viceprvaka nastavit boriti s KIA-om. Baš kao što će to činiti Dacija i Opel unutar Top5 poretka. Trenutno je možda i najzanimljivija situacija u kojoj se nalazi Toyota. Sasvim se primakla prvoj petorki, baš kao što je značajno odmaknula sedmom Renaultu te osmom Hyundaiju. Konstantno dobra čitave godine, Toyota može nastaviti rast i tako zabilježiti možda i najbolji svoj plasman od kako se prati prodaja u samostalnoj Hrvatskoj.


Na devetoj je poziciji Audi, što je za njega jako dobar rezultat, a novost je da se opet u Top10 društvu, na koje je uostalom navikao, našao i Peugeot. Ford je zato otišao na 11. poziciju, no kako je od Audija do njega svega 85 automobila razlike, mnogo se toga na razmeđi desetog mjesta još može očekivati. Slijede Suzuki i Mazda, pa s odmakom Mercedes i BMW. Sam kraj Top20 poretka, s vrlo malim razlikama zauzimaju Seat, Fiat, Nissan i nikad lošije plasirani Citroen, da bi 20. bio Jeep.


Drugi dio ljestvice proizvođača na kojoj se ukupno nalazi 47 marki, predvode Cupra i Volvo, do su Porsche i Land Rover zadnji koji su kumulativno ove godine prodali više stotinu automobila.


One koji to nisu učinili predvodi pak Mitsubishi, na 29. mjestu je Tesla, sve su aktivniji DS i MG, kao novopridošla marka treba joj vremena za organizaciju mreže i značajniju prihvaćenost na hrvatskom tržištu.


ALFA I HONDA


Ono što nas buni, jako su loše pozicije Honde i Alfa Romea. Japanski brend, inače jedna od najprodavanijih marki na svijetu, je kod nas na 26. mjestu s ukupno 78 registracija u sedam mjeseci. Alfa Romeo je još i gori jer je ove godine ukupno registrirao samo 18 komada što mu je dovoljno za 35. mjesto. Nadamo se kako će alfisti značajnije prihvatiti Tonale koji u Hrvatskoj u prodaju kreće u rujnu te tako pogurati Alfa Romeo prema pozicijama što mu u svakom slučaju pripadaju.