Test

Premijera Jaguara E-Pace: Mali, a tako velik

Edi Prodan

Pristali izgled i optimalna ponuda motora uz solidnu baznu cijenu mogli bi od E-Pacea učiniti jedan od najprivlačnijih kompaktnih »premium« crossovera



Jaguar zadnjih godina doživljava pravu renesansu. Obilje modela, pa tako i u klasama u kojima se nikad nje nalazio, gurnuli su ga u samu žižu zanimanja kupaca automobila koje običavamo svrstavati u »premium« segment. Ovih je dana tako predstavljen i model njihovog manjeg SUV-a E-Pace koji se odmah nametnuo u danas najpopularnijoj klasi kompaktnih crossovera. Dužina mu je 4,39 metara, širina iznimno velikih 1,98 dok visina doseže 1,65 metara. Ovako izdašne dimenzije pogoduju i funkcionalnosti, pa tako i u zoni prtljažnika koji ima čak 557 litara.


Kod motora ima niz posebitosti, pa tako i ona koja pokazuje kako im je svima zapremina 2 litre. Dizelaši su snage 150, 180 ili 240 »konja«, dok su benzinci moćnici od 249 te čak 300 KS. Prate ih i sjajni, vrlo precizni i moderni mjenjači. Manualni ima šest stupnjeva prijenosa, dok je automatski zadnja riječ tehnike s devet »brzina«. Kad je pak pogon u pitanju, bazni modeli dolaze samo s onim na prednju osovinu, napredniji nude i integralni.


Kad je potrošnja u pitanju, najmanju iskazuje bazni dizelaš od 150 »konja«, svega 4,7 litara, dok je najrastrošniji, ali k tome ne i razuzdan, najsnažniji benzinac koji dolazi do prosjeka od osam litara. Kao idealan bi se mogao izdvojiti srednji dizelaš snage 180 »konja« koji ide do 207 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 9,9 sekundi, a prosječna potrošnja 4,8 l/100 km.




Izgled E-Pacea je vrlo blizak većem, F-Paceu što je dobra referenca mada moramo priznati kako bi mu ipak dobro došlo nešto više elemenata koji bi mu dali veću originalnost. Unutrašnjost je pak na najvišoj razini, vrhunske kvalitete ta digitalne raskoši koju pronalazimo kod najskupljih automobila.


Prodaja E-Pacea mogla bi startati još ove godine, no ipak je izvjesnije, posebno kad je domaće tržište u pitanju, kako će se to dogoditi u prvom tromjesečju 2018. godine. Cijene za Hrvatsku nisu poznate, no prema prvim podacima kretati će se od 280 tisuća kuna, dok bi top model mogao otići u nebesa, do iznosa što će značajnije nadmašivati pola milijuna kuna. U svakom slučaju ljubitelji crossovera i premium marki dobili su još jedan vrlo privlačni model koji će ih itekako potaknuti na razmišljanje o smjeru u kojem će ići definitivna odluka o kupnji.