Put dug 15 godina

Pametni znaju čemu služi automobil: Nova generacija Dacije Sandero pokazuje impresivno lice

Edi Prodan

Nova generacija Dacije Sandero postaje optimalnim izborom jer uz naraslu kvalitetu i privlačniji dizajn donosi i nisku potrošnju



Dacia od svog novog rođenja, od trenutka kad je prešla u vlasništvo Renaulta promovira pamet, razum u pristupu procesu odabira automobila.


U nekim ekonomski boljim vremenima, tim više što su prvi njihovi modeli u dizajnerskom smislu bili naslijeđe nekih prošlih vizija promišljanja izgleda automobila, Dacija je na najrazmaženijim tržištima znala imati i problema. No, kako je s jedne strane njihov razvojni put bio jako brz i s punim uvažavanjem najnovijih dizajnerskih i ekonomskih trendova, nova generacija Sandera i njegove inačice Stepway koji su nedavno predstavljeni i u Hrvatskoj, danas imaju šansu, više nego ikad prije, biti apsolutnim hitom većine europskih tržišta! Zbog čega? Vrlo je jednostavan odgovor: Sandero je funkcionalan, kvalitetan, prostran, pouzdan, a kao rezultat svega ima i najbolji omjer uloženog i dobivenog. Iako je promjena u načinu razmišljanja vidljiva već nekoliko godina, nezapamćeni događaji u posljednjih nekoliko mjeseci natjerali su vozače da razmisle o održivijoj potrošnji i da se usredotoče na ono što je uistinu nužno i pritom izraze svoje potrebe za mobilnosti i slobodom. Sve se više kupaca automobila prilikom kupovine okreće pragmatičnim rješenjima.


​Novim modelima Sandero i Sandero Stepway Dacia je pomladila svoju ponudu gradskih i kompaktnih automobila i ispunila potrebe fizičkih kupaca. Iako su zadržali iste vanjske dimenzije, jednostavnost i pouzdanost koje vozači očekuju od Dacije, sada su suvremeniji, prostraniji i svestraniji. Nova platforma donijela je i više opreme, povećala aktivnu i pasivnu sigurnost, omogućila ugradnju novih motora, uključujući benzinske i LPG motore te potpuno novi 6-stupanjski ručni mjenjač.





Motori u ponudi ispunjavaju normu Euro 6D-Full važeću od 1. siječnja 2021. Osnovni je 1-litreni trocilindarski atmosferski motor u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kao izdašnija se opcija nude TCe 90 – 1-litreni trocilindarski turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kao i ECO-G 100: novi dvogorivni 1-litreni trocilindarski turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Dacia je jedini proizvođač automobila koji cijelu paletu svojih modela nudi s dvogorivnim motorima s pogonom na benzin i plin. Uvođenje ove tehnologije, dokazane u motoru ECO-G 100, u Dacijine tvornice jamstvo je sigurnosti i pouzdanosti. Razdoblje trajanja jamstva proizvođača, troškovi održavanja i servisni intervali te obujam prtljažnika isti su kao i na benzinskoj inačici jer se spremnik za plin nalazi na mjestu gdje se inače nalazi rezervni kotač. S pogonom na plin posve novi Sandero ECO-G u prosjeku ispušta 11 posto manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. S dva spremnika ima doseg od više od 1300 km: spremnik za plin ima obujam od 50 l, što je 8 l više od prethodnika (iskoristivi kapacitet ograničen je na 40 litara iz sigurnosnih razloga), a spremnik za benzin ima dodatnih 50 litara.


Novi Sandero i Sandero Stepway prvi su Dacijini modeli konstruirani na modularnoj platformi CMF. Superiorna snaga i čvrstoća rezultirali su boljom zaštitom u slučaju sudara. Konstrukcija je ojačana u prostoru motora (novi nosači motora i grede u donjem dijelu) i u kabini. Novi senzori pritiska i u vratima i akcelerometar rano otkrivaju bočne sudare pa se nove zračne zavjese i bočni zračni jastuci brže otvaraju i štite trbuh, prsa i glavu.


U serijskoj opremi novi Sandero i Sandero Stepway imaju: šest zračnih jastuka, graničnike sile zatezanja sigurnosnih pojasa, predzatezače sigurnosnih pojasa za prednja i stražnja sjedala i sustav za automatsko pozivanje u nuždi.


Ono što posebn veseli je nevjerojatna funkciolnalnost. Volumen prtljažnika doseže čak 410 litara iako je duljina automobila svega nekoliko centimetara veća od četiri metra – 4088 mm. No, to je naprosto Sandero, pametni automobil koji u svakom svom tomu poštuje osnovnu namjenu automobila – uspješnu poketljivost, veliku iskoristivost u raznim situacijama i dobru cijenu. Koja starta od svega – 81.900 kuna!


Najskuplji Sandero ima cijenu od 99,9 tisuća kuna, a to je iznos s kojim starta njegova razigranija verzija Stepway. Najpovoljniji Sandero sa serijski ugrađenim plinom zapada 89,9 tisuća kuna što ga ujedno ističe i kao jedno od najpovoljnijih vozila i kad je u pitanju kasnije eksploatacija. Sve u svemu unatoč krizi koja će i ove godine ostaviti velikog traga na području trgovine automobilima, nova generacija Sandera mogla bi biti – dobitna kombinacija, ona zbog koje se – čeka u redu.