Pogled u budućnost

Ovako u Hyundaiju vide sportske inačice svojih električnih i hibridnih automobila

T.I.

Foto: Hyundai

Foto: Hyundai

RN22e, kako je nazvan, je derivat Ioniqa 6, limuzina je to duga 4,92 metra bitno vizualno izmijenjena u odnosu na original. Za početak, mnogo je širi i položeniji, a dodano je i nešto sportski agresivnijih detalja



Tek što je predstavio svoju prvu električnu limuzinu Ioniq 6 kojom se želi natjecati se za nove kupce s Teslom, posebno njihovim najpopularnijim Modelom 3, koji će pred kupce početkom 2023. godine, Hyundai je predstavio njegov sportski koncept. Drugim riječima, nacrt automobila koji je još prilično daleko od produkcije.


Kao što BMW ima prefiks za svoje sportske inačice serijskih automobila ima „M“, tako Hyundai isto to čini sa slovom „N“. Dosad su “N” verzije dobivali isključivo modeli s unutarnjim izgaranjem, i30, i20, pa i SUV Kona i kupe Veloster, sad po prvi put sportski predznak dobivaju dva električna modela.


RN22e, kako je nazvan, je derivat spomenutog Ioniqa 6, limuzina je to duga 4,92 metra bitno vizualno izmijenjena u odnosu na original. Za početak, mnogo je širi i položeniji, a dodano je i nešto sportski agresivnijih detalja poput sportske prednje rešetke i zadnjeg stabilizatora, bočnih usisnih proreza…




U automobil je ugrađena ista baterija kao i u standardni Ioniq 6, ona od  77,4 kWh kao u standardnom Ioniqu 6, što ima logike jer se RN22e temelji na istoj e-GMP platformi. Maksimalna snaga i okretni moment najavljeni su na 585 KS odnosno 740 Nm, što su brojke istovjetne za GT verziji Kia EV6, svojevrsnog rođaka Ioniqa 5 i 6, koji će stići u prodajne salone do kraja godina. RN22e ima pogon na sve kotače (raspodjela okretnog momenta između prednje i stražnje osovine varira ovisno o načinu vožnje), kao i stražnju osovinu s dvije spojke. Osim toga, ovaj se koncept također koristi za testiranje mogućnosti primjene regenerativnog kočenja na jedan ili više kotača.


Drugi predstavljeni koncept je možda još i zanimljiviji, i zbog dizajna i zbog tehničkih karakteristika. Iza imena N Vision 74 krije se retro-futuristički automobil čiji se izgled temelji na konceptu Hyundai Pony Coupea iz davne 1974., kao što mu i ime sugerira, no u njemu se može vidjeti dizajna japanskih sportskih modela iz tog vremena, kao i ponešto od linija DeLoreana koji je ostao besmrtan „ulogom“ u filmu „Povratak u budućnost“.


S tehničke strane za napomenuti je da je za njega predviđen hibridni pogon, u kojem se nadopunjuju konvencionalni električni motor od 62,4 kWh i gorive ćelije na hidrogen s tankom od 4,2 kg hidrogena. U ovoj kombinaciji automobil može s jednim punjenjem prevaliti 600 kilometara, a razvija i  vrlo ozbiljnih 680 konjskih snaga. Iako će fotografije možda sugerirati da nije riječ o velikom automobilu, ovo vozilo dugo je 4,95 i široko dva metra. Iako izgleda sjajno, s predviđenim tehnologijama pogona koje su očita budućnost, izgledi da  N Vision 74 ikad uđe u serijsku proizvodnju su vrlo male. S RN22e je već druga stvar…