Tomić&Co

Novi BMW modeli serije iX stigli u Hrvatsku: Pogledajte ih, fantastični su za oko i okoliš

Edi Prodan

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Brojni Zagrepčani koji su prvi u Hrvatskoj i među prvima u Europi imali prilku razgledati BMW iX seriju zaključili su isto - fantastično za oko i okoliš



Zahvaljujući agilnosti hrvatskog zastupnika BMW-a, tvrtke Tomic&CO, Zagreb i Hrvatska bili su u prilici među prvima ugostiti dva modela iX serije koja u cijelosti najvaljuje budućnost mobilnosti kako je vidi ta znamenita bavarska automobilska tvrtka.


BMW iX je, kako ističu u BMW-u, rođen iz vizije i napravljen kao koncept za električnu mobilnost.


Objedinjuje vrhunsku tehnologiju i dizajn koji jasno pokazuje evoluciju model na klasična goriva. BMW iX je ujedno povezan s inteligentnim BMW operativnim sustavom 8 koji svojim digitalnim inovacijama nudi ultra modernu povezanost i prvo je vozilo s 5G standardom kako bi uvijek bilo u toku s informacijama i kojim se može upravljati potpuno intuitivno.


Foto galerija: Novi BMW modeli serije iX predstavljeni u Zagrebu Foto: Davor Kovačević




Sve ono što pronalazimo kod modernih digitalnih uređaja poput telefona ili tableta, pa još mnogo više, brže i jednostavnije za korištenje.


U Zagrebu, u središtu grada gdje se nalazi BMW-ov “boutique” salon, predstavljeni su prvi potpuno električnih SAV-ovi s pogonom na sve kotače, opremljeni snažnim elektromotorima i baterijskim sustavima velikog kapaciteta.


Konkretno riječ je o modelu iX xDrive 40 čija je snaga 326 KS te iX xDrive50 koji doseže čak 523 “konja”. S dosegom do čak 630 km mješovite vožnje, BMW iX xDrive50 ide u red najautonomnijih električnih vozila današnjice.



Ni ne čudi jer njegova je baterija također značajni tehnološki iskorak – kapacitet joj je veći od 105 kWh. Slično se može istaknuti i za BMW iX xDrive40 kojem je autonomija 425 kilometara, iako je u njegovom slučaju ipak riječ o danas dosegnutijem standardu kod nekolicine proizvođača i njihovih električnih modela.


Električni automobili, koliko god primjerice model iX50 djeluje impresivno poput najluksuznijih limuzina, idealni su i za gradsku vožnju i otvorenu cestu. Oni naprosto direktno djeluju na smanjenje onečišćenja izazvanog ispuštanjem CO2 što je najbolji mogući doprinos smanjenju globalnog zatopljenja i spasa planete.


Zahvaljujući svojoj učinkovitoj konstrukciji, iX BMW-ovi modeli imaju izuzetno nisku potrošnju energije od najviše 23 kW/h i izvanrednu aerodinamiku koja im omogućuje impresivne performanse.


Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 4,6 sekundi, a uz 765 Nm okretnog momenta, maksimalna je brzinu 200 km/h – iako je jasno da je elektronski limitirana, i više je nego dovoljna.



Unutrašnjost BMW-a iX jedinstveno je mjesto za opuštanje, dakako ako niste vozač, uz arhitekturu vozila nadahnutu modernim dizajnom unutrašnjosti. Njegovi elementi – poput ravne ploče s velikim zakrivljenim zaslonom i tankih sjedala – podsjećaju na dijelove namještaja svojim visokokvalitetnim izborom boja i materijala.


Samostojeća središnja konzola, povećana prostranost unutrašnjosti i najveći panoramski stakleni krov ikad instaliran u BMW-u stvaraju impresivan osjećaj prostora koji vas poziva da se zadržite u njemu.


Zapravo još uvijek bismo ovakav dizajn mogli nazvati futurističkim jer osim u konceptnim modelima, malo se koja tvrtka usuđuje za jednu ovakvu izvedbu u nekom od svojih velikoserijskih automobila.


Pored dizajna i tehnologije, BMW iX koristi visoko učinkovite i održive proizvodne procese kako bi se postigla maksimalna razina održivosti i smanjio utjecaj na okoliš, emitirajući 45 posto manje emisija stakleničkih plinova tijekom cijelog životnog ciklusa zahvaljujući sveobuhvatnom konceptu održivosti.



Razlog leži u upotrebi isključivo obnovljivih izvora energije tijekom proizvodnje te korištenju prirodnih i recikliranih materijala – tkanine od vune, FSC certificiranog drveta, kože štavljene listom masline, bez upotrebe procesa galvanizacije za kromirane dijelove i podnih prostirki i tepiha proizvedenih 100 posto od “econyla” – plastike dobivene od starih ribarskih mreža.


Tvornica BMW-a u Dingolfingu koristi 100 posto obnovljive izvore energije čime se emisija CO2 u proizvodnom procesu izrade vozila i baterijskih sklopova smanjuje za 80 posto.


Iako je BMW s iX modelima predstavljen u Zagrebu, oni su dostupni za narudžbu u Tomić & Co. salonima još i u Zadru, Rijeci, Splitu, Osijeku te Puli. Cijene su trenutno još uvijek u fazi formiranja, no očekuje se kroz koji dan zaokruživanje i te pojedinosti.


Ukratko, fantastično za oko, u što su se mogli uvjeriti i brojni Zagrepčani koji su razgledali automobile izložene ispred salona, kao i za – okoliš.


Kako ih puniti


Uz BMW iX i BMW Charging, korisnici imaju koristi od brojnih prilagođenih opcija za punjenje kod kuće, na putu i na poslu. Osim impresivnih performansi punjenja, omogućuju punjenje do 150 km dometa u samo 10 minuta za BMW iX xDrive50.



U slučaju BMW iX xDrive40 za to će se vrijeme baterija napuniti kako bi omogućila 95 kilometara vožnje.


Do 80 posto kapaciteta baterije, punjenje se na adekvatnim sustavima može obaviti za 40 minuta, kao što se to može i na javnim punjačima velike snage, primjerice od 100 kW koji su istina u Hrvatskoj još uvijek velika rijetkost.


Dimenzije IX 50


Dužina 4953 mm
Širina 1967 mm
Visina 1695 mm
Mo. razmak 3000 mm
Prtljažnik 500 litara
Težina 2585 kg