ISTRAŽIVANJE ADAC-A

Njemački autoklub usporedio trošak održavanja i vožnje benzinaca i strujića: Rezultat je veliko iznenađenje

Hina

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Osim troškova goriva ili struje te amortizacije vozila, u izračune su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja



MUENCHEN – U usporedbi s motorima s unutarnjim sagorijevanjem njemačka automobilska udruga (ADAC) vidi, u pogledu troškova, prednosti električnih automobila u slučaju vozila srednje veličine, objavila je grupa u srijedu.


U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni.


Izračuni se temelje na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na njemačkom tržištu.




Osim troškova goriva ili struje te amortizacije vozila, u izračune su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja.


U prosjeku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili bili su nešto jeftiniji, uz pretpostavku o godišnjoj kilometraži od 15.000 kilometara i razdoblju zadržavanja od pet godina za vozilo.


To je vrijedilo čak i kada su cijene goriva postavljene vrlo visoko na 0,80 eura po kilovatsatu i relativno nisko na 1,50 eura za dizel.


U kategoriji malih automobila, s druge strane, električna vozila loše su prošla. Uz cijenu električne energije od 0,40 eura po kilovatsatu, automobili s unutarnjim izgaranjem u prosjeku su jeftiniji čak i uz cijenu goriva od 2 eura po litri.


Prema ADAC-u, cijene električnih automobila jednostavno su prevelike u odnosu na automobile s unutarnjim izgaranjem.


Stvari u prosjeku izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase.


Ovdje, s 0,40 eura centi po kilovatsatu, električni automobili mogu pobijediti dizel čak i s 1,50 eura po litri.


Za automobile na benzin, s druge strane, to ovisi o točnoj cijeni goriva.


U višoj srednjoj klasi dizelaši pobjeđuju čak i uz 0,30 eura za struju i 2 eura za litru goriva.


U vozilima luksuzne klase stvari ponovno izgledaju bolje za električne automobile – uz cijene struje nešto više od 0,50 € centi po kilovatsatu, pobjeđuju motore s unutarnjim izgaranjem, a za subkompaktne automobile do nešto ispod 0,50 € centi po kilovatsatu.


Međutim, prema ADAC-u, vrijednosti mogu značajno varirati ovisno o vozilu ili, primjerice, visini rabata koji se odobravaju za pojedine modele.


ADAC nije pojedinačno ocjenjivao SUV vozila, već ih je svrstao u druge klase vozila prema cijeni i veličini.