Promjena strategije

Ne samo da Honda s “elektrifikacijom” vozila kaska za zapadnom konkurencijom, kaska i za japanskom vladom

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Honda je dosad predstavila samo jedan električni model, no te će se svari mijenjati s novim generalnim direktorom Toshomirom Mibeom. Honda će u 6 godina uložiti 46 milijardi dolara u nove tehnologije



Početkom ovog mjeseca japanska Honda postavila je novog generalnog direktora nakon šest godina „vladavine“ Takahira Hachigoa. To što je za novog direktora postavljen Toshimiro Mibe, dosadašnji šef Hondinog odjela za istraživanje i razvoj znakovita je poruka. Očito je da je tim potezom Honda okrenula novi list u knjizi svoje povijesti na kojem više neće biti automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Naime, Mibeova dosadašnji glavni zadatak bio je razvoj tehnologija električnog pogona i strategija  razvoja autonomnog upravljanja vozila.


Prošli petak na prvoj konferenciji za novinare otkad je stupio na poziciju direktora Mibe je najavio će Honda do 2040. godine proizvoditi isključivo električna vozila. Do 2030. Honda očekuje da će 30 posto svih njihovih automobila prodanih na tržištu biti električno ili na gorive ćelije (FCV).


Honda je poznata po svojim štedljivom motorima s unutarnjim izgaranjem i prilično se stidljivo uključivala u trendove elektrifikacije vozila. Tek prošlog ljeta predstavili su svoj prvi automobil pogonjen u cijelosti na električnom energijom.




No, te se stvari sada s novim direktorom mijenjaju. Mibe je ovih dana rekao da će Honda u narednom razdoblju od šest godina utrošiti čak 46 milijardi dolara na istraživanje i razvoj novih tehnologija.


Od dosadašnjih sitnih koraka u smjeru elektrifikacije, Honda sad pokušava ubrzati tempo promjena. U njihovom slučaju to znači da će postupno povećavati udio električnih vozila i vozila na gorivne ćelije u ukupnoj prodaji na glavnim tržištima poput Japana, Sjedinjenih Država, Europe i Kine, ciljajući na 40% u 2030. i 80% u 2035., pa konačno 100 posto u 2040.  Što se tiče Japana, plan je za 2030. dostići cilj da 20 posto prodanih Hondinih vozila bude električno.


Problem je za Hondu što ovi ciljevi u odnosu prodanih električnih i automobila s motorima na unutarnje sagorijevanjem ne samo da kaskaju za zapadnom konkurencijom, oni kaskaju i za planovima japanske vlade u procesu ubrzanog smanjenja ispuštanja stakleničkih plinova. Naime, krajem prošle godine japanska je vlada odredila da se u Japanu od 2035. više neće moći prodavati novi automobili koji za pogon koriste isključivo motor na fosilna goriva.