HRVATSKA PREMIJERA

Mercedes C klasa: Klasika odbacila sve kompromise

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Dimenzijama, snagom svih motora kao i činjenicom da dolazi isključivo s automatskim mjenjačima, C klasa se daleko izdiže iz segmenta kojem formalno pripada



Nakon globalne digitalne u travnju, došao je rad i na hrvatsku fizičku premijeru najnovije generacije Mercedesa C klase, najprodavanijeg modela tvrtke koja je često sinonim za sam vrh ponude proizvoda na četiri kotača, održane na liburnijskom području. Iako je Mercedes tradicionalno sklon laganim evolutivnim promjenama, peta generacija C klase što nasljeđuje model predstavljen 2014. godine, donosi znatno sportskija, modernija dizajnerska rješenja koja dominantno obiteljskom automobilu daju i nemalo mladenačkog zanosa koji inače prepoznajemo kod najmanje, A klase. Unutrašnjost je uz poslovični luksuz koji se vezuje uz sve Mercedese, izrazito digitalizirana što apsolutno dominantno pokazuju dva velika zaslona, jedan na središnjoj konzoli drugi na mjestu na kojem smo inače pronalazili instrument-ploču.


Ulazni motor s kojim se pojavljuje C klasa je benzinac snage 170 KS, dok s istim pogonskim gorivom dolaze još i opcije snage 204 i 258 »konja«. Kod dizelaša slična priča, 200 i 265 KS, tako da je jasno kako je redom riječ o vrlo snažnim i dinamičnim automobilima što još jednom potvrđuje njihov vizualni kod blizak sportskijem ponašanju. U planu je i hibridna verzija, iako su i svi prije navedeni modeli opskrbljeni i »light hibird« opcijama, oznake C 300e snage 313 KS što dolazi do konca godine.


Važno je istaknuti kako se Mercedes i u jednoj od svojih baznih klasa odlučio ponuditi isključivo najmoderniji automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa. On je dodatni razlog niske potrošnje koja je kod ulaznog dizelskog modela svega pet litara, a ni kod najsnažnijeg benzinca se prosjek od 6,7 litara nikako ne može smatrati visokim.




Dimenzijama je C klasa jedan od najraskošnijih kompakata. Duljina doseže čak 4751 mm, širina 1820, dok je visina 1437 mm. Da je riječ i o iznimno funkcionalnom automobilu, upućuju nas podaci o međuosovinskom razmaku od 2865 mm kao i volumen prtljažnika – 455 litara. S druge strane, a utječe to i na podatke o emisiji CO2, C klasa je i jedna od najtežih u klasi – ulaznom benzincu ona je 1,62 tone.
Cijene nove generacije C klase koja je već u salonima počinje s 370 tisuća kuna.