POVEĆANA TEŽINA

Masa auta dramatično je porasla. Opterećenje, oštećenje i trošak održavanja cesta je sve veći

P. N.

Ilustracija / Foto Borna Filic/PIXSELL

Ilustracija / Foto Borna Filic/PIXSELL

U prvom kvartalu ove godine prosječna masa testiranih novih automobila bila je 2087 kilograma, što je već 100 kilograma više od prosjeka za 2023. godinu



Britanski Autocar analizirao je prosječnu masu praznog vozila svih testiranih novih automobila i došao do zaključka da su od 2016. dobili gotovo 400 kilograma, s 1553 kilograma tada, na 1947 kilograma 2023. To je uglavnom zbog sve veće popularnosti SUV-ova i crossover vozila. Dodatni faktor je porast broja hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila, opremljenih baterijama, piše revija HAK.


Prosječan novi benzinski ili dizelski automobil – ne uključujući hibride i plug-in hibride – je 150 kilograma lakši od prosječnog električnog vozila, prema studiji. Ako uračunamo i hibride i plug-in hibride, ta razlika pada na 100 kilograma. Prema Autocaru, trendu povećanja prosječne mase praznog vozila za sada nema kraja. U prvom kvartalu ove godine prosječna masa testiranih novih automobila bila je 2087 kilograma, što je već 100 kilograma više od prosjeka za 2023. godinu.


Treba napomenuti da je u prva tri mjeseca 2024. Autocar testirao uglavnom teška električna vozila. Naravno, to u potpunosti ovisi o modelima koje industrija lansira, ali opći trend je jasan. Uzgred, u igri su i drugi čimbenici osim popularnosti SUV-ova i sve većeg broja električnih vozila. Većina proizvođača povukla se iz kompaktnog A-segmenta, jer mali hatchbackovi više nisu isplativi. To također dodaje prosječnu težinu. Osim toga, sve stroži europski sigurnosni zahtjevi također čine nove automobile težima. Bez obzira u kojem segmentu pojedini model bio, lista obveznih sigurnosnih sustava postaje sve duža.