Tehnološko remek-djelo

Ljepotica i zvijer: Alpine A110 Pikes Peak napravljen je specijalno za legendarnu brdsku stazu

T.I.

Foto: Alpine

Foto: Alpine

Alpine A110 Pikes Peak oduzima dah, to je sportsko savršenstvo bez mane, barem što se dizajna tiče. Tu je sve dotjerano do ekstrema u odnosu na „normalni“ A110



Pikes Peak International Hill Climb, kolokvijalno zvana kao „Utrka u nebo“ na vrhovima Stjenjaka u Coloradu, jedno je od najekstremnijih i najzanimljivijih natjecanja automobila na svijetu. Staza duga 19,93 kilometara sa 156 oštrih zavoja i serpentina, prosječnog nagiba 7,2 posto i ciljem na 4302 metra, zahtjeva iznimne vozače i iznimne bolide.


Ove godine 25. lipnja na utrci čija prošlost seže do pradavne 1916. godine vjerojatno najveća atrakcija na stazi bit će posebno sportsko izdanje sportskog modela A110 francuske tvrtke Alpine, razvijenog u suradnji s trkaćim timom Signatech.


Alpine A110 Pikes Peak oduzima dah, to je sportsko savršenstvo bez mane, barem što se dizajna tiče. Od dodataka koji će mu pomoći da stabilnije i brže prođe zahtjevnu brdsku stazu, tu je sve dotjerano do ekstrema u odnosu na „normalni“ A110; od bočnih pragova, preko otvora na krovu za guranje zraka u motor, do istaknutijih deflektora i golemog stražnje krilo podijeljeno u dva segmenta da bi se generirala što veća potisna sila

Foto galerija: Alpine A110 Pikes Peak





Inače jaki sportski A110 za cestu, 1,8-litarski benzinac s turbopunječem razvija 296 konjskih snaga. Motor ove  zvijeri za savladavanje brdskih izazova razvija 500 konjskih snaga. Za rekorde staze u Koloradu bilo je potrebno i gotovo dvostruko snage, no adut ove jurilice je njezina težina od tek 950 kilograma „letjeti“ stazom.


Za vozača je izabran Raphaël Astier, nekadašnji francuski olimpijac u modernom petoboju i sada vozač rellyja. Ima iskustva s Alpine automobilima, nastupa na relly utrkama A110 RGT modelu. Ima još jedan jaki razlog zašto je izabran, Asteir drži rekord Pikes Peak staze u kategoriji automobila na benzin s Porscheom 911 GT3 Cup Turbo. Rezultat od 9 minuta 23 sekunde i 721 stotinku postigao je 2019. godine, ali nije uspio skinuti apsolutni rekord staze iz 2018., kad je jedan drugi Francuz, Romain Dumas za volanom Volkswagen I.D.R električne jurilice napravljene posebno za natjecanje na Pikes Peak stazi, stazu prošao za gotovo nestvarnih minutu i pol brže. Da zaključimo, ako je Alpine A110 Pikes Peak brz kao što je lijep, barem onaj Porscheov rekord bi morao pasti. Ostaje da se vidi 25. lipnja na legendarnoj brdskoj stazi.