Svjetska premijera

Limuzina puna strasti: Stigao redizajnirani Maseratijev Ghibli

Edi Prodan

Foto Aldo Ferrero

Foto Aldo Ferrero

Redizajnirani Maseratijev Ghibli dolazi s hibridnim motorom snage 330 KS što jednu od najljepših limuzina nadopunjava odličnom dinamikom



Jedna od najupečatljivijih klasičnih limuzina svakako je Maseratijev Ghibli. Ferrari za cestu, kako se zna tepati Maseratijevim automobilima, upravo s Giblijem tom pojmu daje puni smisao.


Ali da bi bio u trendu mora mu se dati i nove modalitete pogona. Maserati je tako u redizajniranju Ghiblija, predstavljenom prije nešto više od tri godine dodao i benzinski agregat s hibridnom komponentom. Isitna riječ o »superlight« kombinaciji koja u konačnici daje snagu od 330 »konja«. Kako je najavljeno ta će se verzija naći na tržištu za mjesec dana. Ono na što će se nešto duže morati čekati je dizelska opcija. Točnije – dvije dizelske verzije jer u ponudi će biti motor s opcijama 350 i 430 KS.





Hibridna kombinacija dolazi s 2-litrenim turbo benzincem kojeg pronalazimo i kod Alfa Romea, točnije u Giuliji ili Stelviju. Maksimalna brzina koju razvija je 255 km/h, dok do »stotke« stiže za samo 5,7 sekundi. Usporedi li se njegove dimenzije – dužina mu je skoro pet metra, točnije 4971 mm, i dinamičke podatke vidi se o kakvoj je limuzini riječ, baš kao što sintagma »Ferrari za cestu« postaje potpuno razumljiva.


Potrošnja mu unatoč hibridnoj komponenti dolazi na 8,5 litara. Svakako, ni podatak o emisiji CO2 od 192 g/km se baš i ne uklapa u današnje ekološke trendove. Oduševljava pak podatak od 450 Nm okretnog momenta, svakako i i automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.



U samom dizajnerskom smislu nije se mnogo toga mijenjalo. Iskreno, nije se ni trebalo jer u slučaju Ghiblija riječ je o jednoj od najljepših limuzina uopće.


Došlo je tu još niz stilskih elemenata koji naglašavaju specifičnost i luksuz, naravno da se dodatno obogaćivalo ponudu 18-inčnih naplataka koji dolaze s pneumaticima 235/50 R18, ali što činiti unutrašnjosti koja odiše onim tako poznatim talijanskim stilom koji donosi bogatstvo izričaja, a ipak ostaje u zadanim kanonima koji su ipak poželjni u automobilima, onakvi kakvi izazivaju zadovoljstvo, ali ipak ne odvraćaju pažnju s najvažnijeg zadatka – potpune posvećenosti vožnji. Koja u Ghiblijevom slučaju uistinu i jeste veliko zadovoljstvo.