Luksuz i brzina

Maserati s novim SUV-om Grecale prvi put u svojoj povijesti najavio i potpuno električnu varijantu

T.I.

Foto: Maserati

Foto: Maserati

S Grecaleom Maserati nudi pregršt opcija motora, među njima i prvi potpuno električni pogon u povijesti Maseratija. Osim električne verzije, kupci će moći birati i hibridnu opciju i – dakako - motore s unutarnjim sagorijevanjem, uključujući tu i modificirani twin turbo motor  iz njihovog MC20 super-auta



Maserati dugo koketira sa SUV modelima. Prvi koncept su predstavili već davne 2003. godine, a onda im je tek nakon punih 13 godina pošlo za rukom da jednog izbace i na tržište. Te 2016. svijetu koji se desetljećima divi dizajnu i performansama njihovih sportskih automobila, predstavljen je model Levante koji nije oduševio na prvu jer je, za početak, izgledom nudio više puta viđeno kod konkurencije.


Šest godina kasnije, u Maseratiju nude novu SUV priču koja bi mogla proći bolje od prethodne. Riječ je o modelu Grecale koji je bitno manji i nešto distinktivnijeg dizajna od Levantea, ali to nije presudna činjenica zbog koje bi se mogao upisati masnijim slovima u dugu i slavnu povijest talijanske tvornice.

Foto galerija: Maserati Grecale



Naime, s Grecaleom Maserati nudi pregršt opcija motora, među njima i prvi potpuno električni pogon u povijesti Maseratija. Osim električne verzije, kupci će moći birati i hibridnu opciju i – dakako – motore s unutarnjim sagorijevanjem, uključujući tu i modificirani twin turbo motor  iz njihovog MC20 super-auta.




GT varijanta imat će četverocilindrični hibrid od 296 konjskih snaga, dok Modena također sadrži hibridni četverocilindraš, ali sa 325 KS. Treći dostupan model, Trofeo, bit će vrh ove ponude s visokim performansama i 3,0-litrenim V6 twin-turbo motorom koji razvija 523 KS.


Trofeo će ubrzavati od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi i dostizati maksimalnu brzinu od 285 km/h.


Što se tiče električnog modela, on će nositi naziv “Folgore” i u sebi imati bateriju od 105 kW i dosezati 800 Nm zakretnog momenta na maksimumu opterećenja. Folgore linija – kako to i priliči trkačkoj reputaciji Maseratija – bazirana je na tehnologijama primjenjivanim u Formuli E, a do 2025. proširit će se na cijelu liniju Maseratija – superautomobil MC20 Folgore, sportsku limuzinu Quattroporte Folgore i SUV Levante Folgore koji će se pridružiti modelima GranTurismo i Grecale Folgore.


U unutrašnjosti, Grecale će biti nakrcan najmodernijom elektronikom. Vozač upravlja kontrolama u kabini sa središnjeg zaslona osjetljivog na dodir od 12,3 inča, najvećeg ikada u Maseratiju, kojeg odmah ispod nadopunjuje drugi zaslon na dodir od 8,8 inča s dodatnim kontrolama. I to nisu svi, jer tri moguća putnika straga imaju vlastiti zaslon osjetljiv na dodir na zadnjim stranama prednjih sjedala. Što se tiče stereo sustava, ni tu Maserati ne ide ispod visokih standarda. Zvuk iz Maseratijevog inteligentnog multimedijskog sustava reproduciraju Sonus Faber zvučnici s 14 ili 21 jedinicom, ovisno o izvedbi.


Grecale bi se na europskom tržištu trebao pojaviti do polovice ove godine s cijenom od 60 tisuća eura za bazni GT model što je otprilike deset tisuća eura više od Porschea Macana sličnih dimenzija i performansi.