Rekonstrukcija uništenog prototipa

Lamborghini na rekonstrukciju legendarnog LP 500 Countacha utrošio 25 000 radnih sati

T.I.

Foto: Lamborghini

Foto: Lamborghini

LP 500 Cuntach rekonstruiran je u Polo Storicu, Lamborghinijevom centru posvećenom klasičnim Lamborghinijima i očuvanju njihove povijesne baštine. Nisu rekli o kome se radi, ali auto nije napravljen za njihov muzej već za njima „vrlo važnog kolekcionara“



Na sajmu automobila u Ženevi, u ožujku 1971.  Lamborghini je predstavio prototip svog (tada) futurističkog superauta LP 500 Countach. Automobil je odmah postao zvijezda salona, a njegove fotografije objavljene su u velikim časopisima širom svijeta. Ovaj novi model zamišljen je da zamijeni legendarnu Miuru i trebao je napisati novu stranicu u povijesti automobila, kako zbog njegove tehnologije tako i dizajna. Tri godine je razvijan, da bi na kraju bio „žrtvovan“ na crash testu u Engleskoj i nestao.


Njegove slike ostale su dokaz o njegovom postojanju, a Lamborghini se okrenuo reviziji i prilagodbi tog prototipa, promijenio je konstrukciju karoserije i ugradio 3,9 litarski V12 motor umjesto originalnog 5 litarskog V12 motora. Drugim riječima u serijsku proizvodnju ušlo se sa sličnim, ali kompromisnim modelom LP 400 koji se pod poznatim imenom Countach proizvodio do 1990. godine.


Pola stoljeća kasnije, majstori u Lamborghiniju rekonstruirali su legendarni prototip u cijelosti.




“Countach je ponovno izmislio superaute” – rekao je Stephan Winkelmann, predsjednik i izvršni direktor Lamborghinija. „Postao je ikona u smislu stilskog jezika koji i danas, nakon dugih desetljeća, još uvijek nadahnjuje suvremene Lamborghinije. Rekonstrukcija prvog Countacha u godini u kojoj slavimo 50. godišnjicu ovog modela, nešto je izvanredno jer nam omogućuje da se divimo legendarnom LP -u iz 1971. godine uživo. ”


LP 500 Cuntach rekonstruiran je u Polo Storicu, Lamborghinijevom centru posvećenom klasičnim Lamborghinijima i očuvanju njihove povijesne baštine. Kako su naveli na svojoj stranici, u rekonstrukciju je potrošeno čak 25 000 radnih sati. Nisu rekli o kome se radi, ali auto nije napravljen za njihov muzej već za njima „vrlo važnog kolekcionara“.


Rekonstrukcija je bila dug i mukotrpan proces započet 2017. skupljanjem dokumentacije o automobilu, od projektne dokumentacije do dostupnih fotografija iz svih kuteva, s obzirom da je jedini prototip uništen 1974. godine. Drugim riječima, majstori u Polo Storicu su napravili auto gotovo od nule, ručnim radom. Manji dio mehaničkih dijelova sačuvanih iz tog doba je restauriran, većina ispočetka napravljen. Čak je i Pirelli, na osnovu sačuvane dokumentacije napravio Cinturato CN12 gume koje su originalno bile na LP 500 prototipu na sajmu automobila u Ženevi prije pola stoljeća.  Važan detalj bila je i boja, specifična žuta „Giallo Fly Speciale“ čiju je nijansu trebalo ispravno identificirati.


Rezultat je tu nakon četiri godine, vjerna kopija originalnog prototipa automobila čiji je DNA usađen u gotovo sve kasnije modele tvrtke koja se proslavila izradom sportskih automobila, odnosno superautomobila. Očekivano, Lamborghini nije objavio koliko je “vrlo važnog kolekcionara” koštala rekonstrukcija legendarnog prototipa.


Ova vijest dolazi gotovo simultano s objavom novog Countacha LP800-4 kojeg Lamborghini počinje proizvoditi prvi put nakon 1990. godine.