Statistika

Lada u proizvodnji ima daleko najstarije modele, među onima s najviše novih modela ističe se jedno ime

T.I.

Modeli Hyundaija u prosjeku su stari 3,1 godinu, ali kad se uzme u obzir da njihova „flota“  sadrži čak 32 modela u ponudi, odnosno proizvodnji, onda ovih 3,1 godina starosti poprima sasvim novu dimenziju



Koje automobilske tvrtke imaju najstariji asortiman modela u proizvodnoj liniji, a koje najnoviji?. Uspoređujući 71 brend automobila s ukupno 766 modela, svježu statistiku je objavila američka auto publikacija motor1, donoseći zanimljive rezultate.


Na strani najstarijih modela automobila u proizvodnji očekivano usamljena na vrhu (ili dnu, ovidi kako se gleda), stoji ruska Lada. Iako je u prijeratnim vremenima učinila dosta na osvježavanju ponude zahvaljujući činjenici da ih je većinski prije rata u Ukrajini, od 2016. posjedovao francuski Renault, žilavi popularni model Niva koji se proizvodi punih 46 godina s relativno malim izmjenama, zakucao ih je na dno. Kad se zbroje i oduzmu noviji modeli Largus na bazi Dacie Logana predstavljen 2012. godine, Granta iz 2011., te najnovija Vesta iz 2015., modeli Lade su u prosjeku stari 21,5 godinu. Slijedi Chrrysler koji je spao samo na dva modela, 300 i minivan Pacifica, koji kombinirano postoje 13,5 godina, treća je nekad slavna Lancia koja je spala na doslovno jedno slovo, model Y koji se proizvodi samo za talijansko tržište, a predstavljen je prije 12 godina. Iza Lancie poslagali su se Dodge, Mahindra, firma koja je ograničena na indijsko tržište, Mini čija tri modela u proizvodnji u prosjeku datiraju 8,1 godinu unazad. Tu je i Tesla čija su 4 modela stara 7,9 godina, pa Jaguar i Mitsubishi. Listu tvrtki s prosječno najstarijim modelima zatvara Nissan s prosjekom od 7,3 godine, ali u ponudi ima čak 31 model od kojih su neki iznimno dugo u proizvodnji (Patrol još od 1951.), ili sasvim novi poput prošle godine predstavljenog malog električnog modela Sakura.


Na drugoj pak strani tvrtki s prosječno „najmlađim“ modelima vladaju novi start upovi i manje poznate tvrtke iz Kine poput  Xpenga, Rama, Havala, Polestara, Zeekra




Od onih starih klasičnih firmi za izdvojiti je jedino Hyundai i eventualno Cupru kao ekskluzivni brend španjolskog Seata. Cupra nudi 4 modela čija je povijest proizvodnje prosječno seže samo 2,2 godine u prošlost. Iako je na ovoj listi deseti po „mladosti“ modela, korejski Hyundai zapravo prednjači u snažnom koračanju u budućnost. Modeli Hyundaija u prosjeku su stari 3,1 godinu, ali kad se uzme u obzir da njihova „flota“  sadrži čak 32 modela u ponudi, odnosno proizvodnji, onda ovih 3,1 godina starosti poprima sasvim novu dimenziju i pokazuje da je Hyundai trenutno vjerojatno najambiciozniji i najavangardniji proizvođač automobila u svijetu. Najstariji model Hyundaija je i30 koji je od 2016. kad je predstavljen doživio više „faceliftinga“.


Daleko od Hyundaija nisu ni Mercedes s prosječno 3,3 godine starosti modela, BMW s 3,8 i najveći prozvođač automobila u svijetu Toyota s 4,6.