Test

Kad se machomobil zaljubi u ekologiju: Testirali smo Cupru Formentor

Edi Prodan

Zahvaljujući PLUG-IN-u, razuzdani Formentor dolazi do minimalne emisije CO2



Sazvježđe premium strukture automobilskog neba je s dolaskom Seatovog podbranda Cupra dobilo sasvim novi sjaj.


Posebno kad govorimo o Formentoru koji ne samo da se nametnuo kao ultimativni sportaš u verziji kad doseže 390 »konja«, nego je pokazao i svoje ekološko lice u PLUG-IN verziji koju smo također testirali. Riječ je, dakako, o razdvojenim komponentama, klasično punivoj bateriji kapaciteta 12,8 kWh što napaja elektromotor velike snage i benzinskom motoru. Konkretno, kad se spoje poznati 1,4-litreni benzinac snage 150 »konja«, inače jedan od najpopularnijih motora cjelokupne VW grupacije, i električna snaga dolazi se do velikih 245 KS. Jasno je stoga kako se s ovako posloženim Formentorom može brzo, ali i ekološki skoro besprijekorno. Vodi li se dovoljno brige da je baterija uvijek puna, a maksimalno se s tom energijom može do 55 kilometara, prosječna se potrošnja jako spušta, kako kažu službena mjerenja samo 1,5 litara, tako da je prosječna emisija CO2 zanemarivih 33 g/km. Dakako, krenete li na put. kad se uglavnom koristi benzinski motor, prosječna se potrošnja penje iznad šest litara. Nama na testu dolazila je do 6,4 litre s čime se i parametri emisije CO2 mijenjanju, rastu značajnije iznad 100 g/km. Najrealnije je, dakle, očekivati potrošnju oko 4 litre na stotinu kilometara, jer se ipak većina kilometara ostvaruje unutar gradskih vožnji.


Ono što svakako kod Formentora plijeni dodatnu pažnju je posevećenost dizajna željama kupaca. U svim elementima izgleda, sve do fantastične boje (petrol plava mat), oblikovano je po prilici onako kako bi to željeli zaljubljenici u automobile snažne izgledom kao i onim što se krije ispod »haube«. Konkretno, kad se u dinamiku Formentora upre sva snaga koju posjeduje, do brzine od 100 km/h stići će se za svega sedam sekundi! Maksimalna brzina danas postaje sve manje važni parametar jer se ona kod automobila s hibridnim karakterom, da o »električarima« ni ne govorimo, limitira u zoni između 160 i 180 km/h. No, Formentor ne limitira ni u ovom dijelu svog karaktera. Konkretno, u našem slučaju bila je – 210 km/h.




I u samoj vožnji Formentor pokazuje znakove mačizma. Njegova su ubrzanja silovita što zna pokazati i s manjim znakovima nervoze. Istina, s obzirom da su današnji automobili iznimno »nakrcani« korektivnom elektronikom, ta njegova želja za manifestacijama macho karaktera jedva da će doći do izražaja. Upravljivost je još jedna komponenta što priziva najviše ocijene, no to je nešto što nas od automobila koji dolaze na najrasprostranjenijoj VW patformi i ne čudi.


Iako su mu dimenzije sasvim standardne, dužina mu je 4450 mm, širina1839, visina 1510, međuosovinski razmak 2680 mm, funkcionalnost je ipak nešto manja. Primjerice, prtljažnik je nevelikih 345 litara, a u njemu su i kablovi za punjenje električne jedinice. Ono što je očekivano, zbog složenosti sustava je i težina od 1,7 tona, tako da i taj element utječe na povećanje potrošnje izvangradskog ciklusa.
​Iako Cupra Formentor nije pretjerano skupi automobil, ulazna mu je cijena sasvim prihvatljivih 220 tisuća kuna, kad se krene u više sfere, a PLUG-IN je svakako jedna od njih, taj parametar naglo raste. U konkretnom slučaju, zahvaljujući fantastično bogatoj dodatnoj opremi na 355 tisuća kuna. Istina, prepoznaje ga i sustav za poticanje energetske učinkovitosti zahvaljujući čemu se cijena može oboriti na 315 tisuća kuna.


Nije malo, ali ni Formentor nije tek jedan od silnog niza modela u kompaktnoj klasi. On je ipak »macho« tog razreda, k tome i s jasnim ekološkim usmjerenjem.