Novi prestiž

Istinska privlačnost novog Peugeota 308. Evo koliko će koštati u najjeftinijoj varijanti

Edi Prodan

Iznimno privlačan i jako kvalitetan Peugeot 308 u novoj generaciji donosi tri vrste pogona i raspon cijena od 161 tisuću za najslabiji benzinac do 322 tisuće za najskuplji plug-in



Rijeka je ugostila hrvatsku premijeru jednog od najprivlačnijih kompaktnih automobila današnjice, Peugeota 308. Na valu sjajnog komercijalnog uspjeha ostvarenog u segmentu kompaktnih limuzina i nakon više od sedam milijuna prodanih primjeraka, novi 308 stigao je i na hrvatsko tržište. Kako je istaknuto na prigodnoj konferenciji za novinare održanoj u prelučkom Hilltonu, u prvom valu prodaje količine su dovoljne, a i čekanje do 120 dana u današnjim se uvjetima prodaje može smatrati sasvim – pristojnim.


U snažnom i privlačnom dizajnu vozila novi 308 krasi dizajn odlikama i sadržajem visoke klase, a zanimljivo se ističe i novi logotip marke. Tehnološki gledano opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. zanimljiv je i njegov i-Cockpit, a dolazi s cjelokupnom gamom motora, od klasičnih benzinaca i dizelaša do modernih i vrlo učinkovitih plug-in modela snage 180 i 225 KS koje prate i automatski 8-stupanjski mjenjači, 26 g emisije C0₂ po km i do 59 km dosega u sto posto električnoj vožnji. Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori imaju 110 i 130 KS, dok je dizelaš 1,5-litreni četverocilindraš sa 130 »konja«.


Automobil smo imali prigodu isprobati na prigodnim test vožnjama na liburnijskom području kad je pokazao svoju klasnost, dok je sudeći po komentarima prolaznika i iznimnu privlačnost.




Kad je funkcionalnost u pitanju, međuosovinski razmak produljen mu je za 55 mm što izdužuje siluetu i donosi više prostora putnicima u drugom redu. Dužina mu je 4367 mm, širina 1852 mm, visina je pak snižena na 1444 mm, dok je kapacitet prtljažnika velikih 417 litara.


Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme, najviša je inače oznake GT, dostupan je u sedam boja od kojih je metalik zelena »olivine«, kao boja lansiranja, bez doplate.


Klasnost donosi i cijenu koja u slučaju najmanjeg benzinca snage 110 KS starta sa 161 tisućom kuna. Snažniji benzinac je deset tisuća kuna skuplji, dizelaš kreće sa 185 tisuća kuna, dok su toliko hvaljeni, zbog niske prosječne potrošnje i vrhunske dinamike, plug-in hibridi najskuplji – od 265 do čak 322 tisuće kuna.