Skora budućnost

I Porsche se sprema za električnu revoluciju na auto utrkama. Pogledajte neodoljivu Mission R jurilicu

T.I.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Mission R može ubrzati od 0 do 100 km / h za manje od 2,5 sekunde i može postići najveću brzinu veću od 300 km / h. S ovakvim performansama Porsche neće zaostajati za aktualnim benzinskim modelima namijenjenim za trkaću stazu poput Porschea 911 GT3 Cup



Još tamo u proljeće 2019. objavljeno je da bi već 2021. utrke Formule 1 onakve kakve ih znamo, dakle s moćnim motorima s unutarnjim izgaranjem, mogle postati prošlost. Još se nije dogodilo što ne znači da ipak neće. Uostalom, u posljednjim godinama tehnologija je napredovala toliko da bi  s jednim punjenjem baterije formule mogle bez problema odvoziti cijelu utrku, a što se tiče performansi tu je „struja“ možda i u prednosti po parametrima ubrzavanja i brzine. Jedino nije jasno kako će se nadoknaditi moćna „rika“ iza auspuha moćnih trkaćih automobila. Ta vrsta buke važan je i neizostavni dio doživljaja automobilskih utrka.


Doduše, utrke Formule E voze se još od 2014. godine, od prošle godine je to postalo i puno ozbiljnije jer je prvenstvo (koje se vozi isključivo u gradskim okruženjima poput utrke Formule 1 u Monte Carlu) od FIA-e dobilo status svjetskog prvenstva i mnogi su uvjereni da će uskoro doći do neke vrste udruživanja kad se odluči da benzin više nije prihvatljivo gorivo na utrkama.


Velike tvrtke se već duže pripremaju za ovu tranziciju, Renault, Mercedes, Audi već godinama imaju i dorađuju Formulu E. Sad je i jedan legendarni „igrač“ po pitanju utrka izbacio koncept svog električnog trkaćeg automobila. Riječ je o njemačkom Porscheu i modelu Mission R.

Foto galerija: Porsche Mission R





Po veličini sličan Porscheu 718 Cayman, samo niži i širi, Mission R može razviti 671 konjskih snaga u „Race“ modu. S dva potpuno električna motora s jedinicom od 429 konjskih snaga na prednjoj osovini i motorom sa 644 konjskih snaga koji pokreće stražnju stranu, Mission R ostaje vjeran trkačkim korijenima Porschea. U „Qualifying“ modu Mission R može postići 1073 konjske snage. Motor radi na bateriji kapaciteta 80 kwh i može pod „punim gasom“ izdržati 45 minuta na stazi s jednim punjenjem. Iako ovaj podatak neće pomoći puno u svijetu utrka, njegova baterija može se napuniti 80 posto za samo 15 minuta.


Mission R može ubrzati od 0 do 100 km / h za manje od 2,5 sekunde i može postići najveću brzinu veću od 300 km / h. S ovakvim performansama Porsche neće zaostajati za aktualnim benzinskim modelima namijenjenim za trkaću stazu poput Porschea 911 GT3 Cup.


Da bi ekološka priča s novom jurilicom iz Porschea bila zaokružena, nije zgorega spomenuti da je većina njegovog tijela konstruirano od plastike ojačane prirodnim vlaknima.


Na kraju, ili je to možda trebalo reći na početku, pogled na ovaj prototip zaustavlja dah. Uz svoju trkačku funkcionalnost, Mission R je primjer briljantnog industrijskog dizajna. Njegovu neodoljivost, kao što je i red, samo pojačavaju „ratničke“ boje i veliki redni brojevi, karakteristični za automobile namijenjene za natjecanja na pisti.


Mission R je nekoj vrsti srednje razine koncepta, ne treba ga se očekivati na utrkama prije 2025. godine.