Električna avangarda

Hyundai svojim konceptom Seven zakoračio dalje u budućnost od konkurencije

T.I.

Foto: Hyundai

Foto: Hyundai

Ako IONIC 5 koji već vozi cestama širom svijeta plijeni pažnju i vizualno i tehnološki, novo objavljeni koncept Seven je još avangardniji, kao da je skinut sa seta nekog sci-fi filma



Većina električnih automobila se po izgledu zapravo ne razlikuju u bitnom od svojih benzinskih prethodnika. Hyundai je sa svojim prvim sasvim električnim modelom, impresivnim IONIQ 5 modelom kompaktnog crossover SUV-a ove godine već najavio da želi zakoračiti hrabrije u budućnost sa svježim futurističkim dizajnom.


IONIQ 5 se uz odlične reakcije stručnog tiska napokon našao na cestama, nabavljiv je i kod nas po početnoj cijeni od 329 tisuća kuna što ga čini prilično konkurentnim najjeftinijem Teslinom Modelu 3 koji starta s najnižom cijenom od 359 tisuća kuna.


Ako IONIQ 5 plijeni pažnju i vizualno i tehnološki, novo objavljeni koncept Seven je još avangardniji, kao da je skinut sa seta nekog sci-fi filma. Koncept je predstavljen na danas otvorenom auto-showu u Los Angelesu. Prema objavljenim fotografijama Hyundai Seven koncepta, na njemu baziran IONIQ 7 bi mogao biti nešto posebno. Riječ je o velikom SUV-u koji može primiti sedam putnika zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku od 3,2 m, utemeljenom na Hyundai Electric Global Modular Platformi (E-GMP), kakva je po prvi put primijenjena na IONIQ 5 modelu.

Foto galerija: Hyundai Seven Concept





O ukusima se ne raspravlja, ali izgled i dizajnerska rješenja ovog automobila rijetko koga mogu ostaviti ravnodušnim. Na njemu je sve pomalo avangardno, posebno njegova unutrašnjost. Neobičnost je već što se prednja i zadnja vrata otvaraju nasuprot i što između njih nema nikakvog okvira, a uz minimalistički interijer imate osjećaj kao da ulazite u futuristički launge bar, a ne u osobni automobil. Umjesto redova sjedala, u kabini SUV-a nalaze se pojedinačna sjedala koja se mogu pomicati i orijentirati uz određenu slobodu jer je automobil dizajniran za autonomnu vožnju. Nema upravljača, već je tu upravljačka poluga integrirana u vozačevo sjedalo, koja se uvlači u naslon za ruke kada je automobil na automatskom pilotu. Panoramski krov može djelovati kao zaslon za prikaz informacija ili modificiranje unutarnje atmosfere. Hladnjak i pretinac za cipele također su uključeni.


Ovo je, dakako još uvijek koncept automobila i vjerojatno će standardni IONIQ 7 kad se pojavi imati nešto konvencionalnije značajke, ali svejedno, Hyundai očito nudi nešto posebno. Automobil se na cestama očekuje 2023. godine.