Foto: Hyundai Mobis
Kako M.Vision POP ima modul e-Corner, svaka se četiri kotača u vozilu mogu okretati do 180 stupnjeva. Kao rezultat, ovaj autić može se kretati okomito poput raka. Korištenjem ove tehnologije, paralelno parkiranje postaje moguće, pa i okretanje na mjestu za 360 stupnjeva
povezane vijesti
I dok je elektrifikacija auto industrije u smislu napuštanja motora s unutarnjim izgaranjem nepovratni proces, sve više automobilskih divova shvaća da prelazak na električna vozila neće biti masovan dok god ne počnu nuditi vozila koja će biti jeftinija od automobila s benzinskim motorima. U sadašnjoj situaciji kad je električni agregat za proizvodnju i dalje bitno skuplji od proizvodnje motora na benzin, to nije lak zadatak.
Rješenje se nalazi u mini vozilima koja u sebi ne sadrže čudo tehnologije i komfora, već su minimalistički opremljena i najveći su ima adut avangradni dizajn i cijena. Tako je Citroen ponudio tržištu minijaturni Ami, koji košta tek šest tisuća eura, pelazi s jednim punjenjem 70-ak kilometara i postiže brzinu od 50 km/h. Ami zasigurno nije rješenje za putovanje na more, ali u gradskoj prometnoj vrevi može biti vrlo funkcionalna solucija za prelazak od točke A do točke B.
Citroen očito ne razmišlja jedini u tom pravcu. Danas mu se u predstavljanju jednostavnog minijaturnog električnog vozila pridružio korejski Hyundai, ali je otišao korak dalje i povezao svijet pametnih telefona i električnih vozila.
Automobil se zove M.Vision POP i kako napominju u Hyundaiju, bit koncepta se očituje u kovanici „fobilnost“, riječi složene od telefon i mobilnost. Drugim riječima, mobilnost u kojoj se uživa na pametnom telefonu. Riječ je o novoj tehnologiji mobilnosti koja uvodi koncept volana koji je ujedno docking za mobitel kojim se pak upravlja komandama vozila. Automobil je u tom konceptu hardver, a svu potrebu tehnologiju i softver donosi pametni mobitel kad ga se spoji s automobilom. Pametni telefon u upravljaču tako postaje kokpit, odnosno upravljačka ploča automobila preko aplikacija.
Ima tu još avangardnih rješenja. Kako je u M.Vision POP ugrađen modul e-Corner, svaka se četiri kotača u vozilu mogu okretati do 180 stupnjeva. Kao rezultat, ovaj autić može se kretati okomito poput raka. Korištenjem ove tehnologije, paralelno parkiranje postaje moguće, pa i okretanje na mjestu za 360 stupnjeva.
Modul e-Corner tehnologija je sljedeće generacije koja integrira sustav vožnje, kočenja, upravljanja i ovjesa u svaki kotač vozila.
Cijeli koncept djelo je tvrtke kćeri Hyundaija, Hyundai Mobis koja još od 1977. služi kao tvornica za razvoj i proizvodnju dijelova za Hyundai, Genesis i Kia automobile.
Više detalja o tome kad bi Hyundai mogao krenuti u proizvodnju, koje se performanse ovog vozila i koliko bi u konačnici mogao koštati, nisu objavljeni.
Ipak, kako bi to u stvarnosti trebalo izgledati Hyundai se potrudio vizualizirati animiranim filmovima koji pokazuju osnove ovakvog koncepta malih gradskih automobila budućnosti.