Dva nova modela

Hiperauto talijanske tvrtke FV Frangivento stiže do stotke za 2,9 sekundi. Otprilike toliko bi u milijunima eura mogao i koštati

T.I.

Svoj su prvi hiperauto  Asfanè DieciDieci predstavili 2019. Ovo „dieci dieci“ u prijevodu znači „deset deset“, što zapravo označava monstruoznih 1010 konjskih snaga 5.4 litarskog V-10 motora



U današnjem svijetu imperativ je zaštititi planet od nas samih, pa se sad planski i dugoročno pokušava eliminirati što više izvora zagađivanja, prije svega stakleničkih plinova koji prijete da klimu nepovratno promijene ne gore. Alternativni izvori energije i smanjenje emisije CO2 su u prvom planu, pa je onda na prvim crtama te ekološke bitke i automobilska industrija. Ako su automobili na benzin, gleda se da budu što štedljiviji i učinkovitiji, ali industrija nepovratno skreće ka struji kao osnovnom pogonu automobila. Usred takvog trenda takozvani hiperautomobili s motorima velike zapremine motora i posljedično velike potrošnje goriva ipak kao na traci izlaze na tržište i to ne samo od firmi od kojih smo na takve stvari naučeni kao što su Ferrari, Lamborghini, McLaren ili Aston Martin.


Ovih dana, manje razvikana torinska tvrtka FV Frangivento Automobili (nemaju ni svoju web stranicu već samo Instagram profil), objavila je dva hiperautomobila iz svoje radionice. Tvrtku je 2015. ustanovio poduzetnik Paolo Mancini i dizajner/konstruktor Giorgo Pirolo. Svoj su prvi hiperauto  Asfanè DieciDieci predstavili 2019. Ovo „dieci dieci“ u prijevodu znači „deset deset“, što zapravo označava monstruoznih 1010 konjskih snaga 5.4 litarskog V-10 motora.


Dva nova modela su Sorpasso Stradale i Sorpasso GTXX. Riječ je zapravo o dvje varijante istog automobila. Ovaj put su se u snazi motora malo suspregnuli, varijanta Stradale razvija snagu od 610 KS dok je bitno jači sa GTXX 850 konjskih snaga iz V-10 motoru.




O kakvoj je „pili“ riječ najbolje svjedoči podatak da Sorpasso GTXX stiže od 0 do 100 km/h za samo 2,9 sekundi i da može razviti maksimalnu brzinu od 345 kilometara na sat. U tome mu vjerojatno pomaže konstrukcija od karbona i težina od samo 1300 kilograma.


Zasad su dostupne samo promocijske fotografije Stradalea, a GTXX će biti objavljen naknadno i iz FV Frangiventa poručuju da je automobil vrlo sličan, ali će imati malo agresivniji izgled.


O unutrašnjosti također još nema puno detalja osim da je pokriven kožom iz tvrtki Mario Levi Group i Alcantara sintetskim materijalom.


Od detalja iz područja prestiža za spomenuti je da je u automobil ugrađena tehnologija osobnog asistenta pod nazivom  „Avatar Driving System“ koja funkcionira kao inteligentni suvozač s prilagodljivim ljudskim značajkama, s kojim je moguće komunicirati prirodnim jezikom baš kao i sa suputnikom.


Dakako, ovi hiperautomobili ne idu u serijsku proizvodnju, nego će se raditi po narudžbi, biti kustomizirani po željama kupaca kojih s obzirom na cijenu ne može biti mnogo. Iako cijena još nije objavljena, dobar je orijentir Asfanè DieciDieci, njihova prva zvijer od hiperauta koji se prodavao po cijeni od oko preko 2 milijuna eura.