Kompaktni crossover

Kineska električna revolucija: Testirali smo DFSK Seres 3 i ugodno se iznenadili

Edi Prodan

Isprobali smo ga u svim konfiguracijama prometnica, najviše na autocesti i na gradskim ulicama



Nekad davno okretali smo glavu od japanskih automobila. Ima tome nešto više od tri desetljeća kad smo se silno trudili pronaći mane korejskim automobilima. Sad, kad evidentno kreće kineska automobilsko-električna revolucija, u istom smo startnom položaju. Umjesto sagledavanja automobila kao kompleksnog proizvoda bez predrasuda o njegovom podrijetlu, sve snage upiremo u sitničarenje.


Testirali smo kompaktni crossover Seres 3 poznatog kineskog proizvođača DFSK, u cijelosti električni automobil čiji je kapacitet baterije 53 kWh iz čega proizlazi domet veći od 350 kilometara. Koji smo, s iskustvima kako je taj parametar uvijek lošiji od tvornički najavljenog, stavili na kušnju. Ali »kinez« se nije dao. Odnosno omogućavao nam je baš onoliko koliko je i najavio. Isprobali smo ga u svim konfiguracijama prometnica, najviše na autocesti i na gradskim ulicama. Doseg je bio vrlo precizan, dakako uz poštovanje upute kako se na autocesti ne smije prelaziti brzinu od 110 km/h. Ode li se u više sfere, doseg naglo pada.





Kad je u pitanju oprema – maksimalno izdašno. Cjelokupna multimedija se podrazumijeva, moćni audiosustav, povezivost. Sigurnost je također na najvišem nivou, odnosno onakva na kakvu smo naučili od europskih proizvođača. Uz vrhunsku kvalitetu materijala. Funkcionalnost također očekivana s obzirom da je duljina Seresa3 točno kompaktnih 4385 mm.


Možda se u dizajnerskim smislu trebalo imati više hrabrosti, dodati malo futurizma, no ovako se sasvim sigurno dolazi do šireg kruga kupaca, kao i do elegantnijeg i naprosto sporijeg starenja.



Mjenjač je automatski, naplaci su imali dimenziju od 18 inča, armature je bila prekrivena finom kožom. Ono što je na kraju također jako važan forte našeg testnog »kineza«, cijena je od 299,9 tisuća kuna koja vrijedi do kraja lipnja. S obzirom na opći doživljaj, tehničke karakteristike, jamstvo što u nekim segmentima ide sve do osam godina, jako dobro. Štoviše Seres3 donosi jedan od najboljih omjera uloženog i dobivenog kad su električni kompakti u pitanju.


Možete slobodno i dalje okretati glavu. Činili smo to i »japancima« i »korejcima«. Pa smo promijenili mišljenje. I da, kod izgovora naziva testnog modela naglasak je na zadnjem slogu. I tada to sasvim dobro zvuči