Neobična strategija

Dacia umjesto elektrifikacije svojih modela izabrala drugi način za smanjenje emisija CO2

T.I.

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Njihov posljednji automobil Dacia Jogger, golemi karavan ili obiteljski SUV, kako kome drago, je opisan kao 20 posto lakši automobil od automobila konkurencije slične veličine



Dacia se drži stabilno na europskom tržištu automobila uglavnom zahvaljujući niskim cijenama i pristojnom paletom modela srednje i niže klase. Za razliku od vlasnika Dacie Renaulta koji je ostvario pad prodaje u prva tri kvartala 2021 u odnosu na 2020. na europskom tlu, Dacia je rasla, ne mnogo s 291 tisuću automobila na 299, ali je ipak rasla.


I dok se drugi brendovi natječu u tome tko će prije napustiti proizvodnju automobila s unutarnjim sagorijevanjem kako bi ostvarili viši cilj smanjenja emisija CO2 u atmosferu, Dacia je zauzela sasvim drugu strategiju. Neće se odricati motora s unutarnjim sagorijevanjem sve dok to bude zakonski moguće, ali će na druge načine pokušati smanjiti emisiju stakleničkih plinova iz svojih automobila.


Ideja je prilično zanimljiva, a iznio ju je za engleski Autocar izvršni direktor Dacije Denis Le Vot. Naime, u Daciji su odlučili pod svaku cijenu smanjti težinu svojih vozila, pa onda i potrošnju goriva što dovodi do manjih emisija.




“Danas se smatra da je klimatizacija neophodna, pa mi to nudimo. Ali električna sjedala s mnogo podešavanja? Nisu bitni, pa ih ne nudimo. To znači da su naša sjedala – koja su još uvijek vrlo udobna – puno lakša od onih koje koriste naši suparnici. To je jedan detalj, ali ima ih mnogo. A to znači da proizvodimo puno lakše automobile s niskim emisijama, što znači da nam ne treba skupa tehnologija elektrifikacije na njima kako bismo ispunili sve naše zakonske zahtjeve” – objasnio je Le Volt.


Dacia je prošle godine predstavila svoj prvi električni automobil Spring, nema niti jedan hibrid u ponudi, a čini se da će tako do daljnjeg i ostati.


Rumunjska tvrtka pod kapom Renault grupe već kreće putem svoje nove strategije. Njihov posljednji automobil Dacia Jogger, golemi karavan ili obiteljski SUV, kako kome drago, je opisan kao 20 posto lakši automobil od automobila konkurencije slične veličine. S 1200 kilograma težine Dacia je u mogućnosti staviti nešto slabiji motor, a da se to ne osjeti bitno u performansama . U toj logici, takav automobil će proizvoditi za 10 posto manje CO2 nego automobili u klasi.


Pitanje je kako će na ovu strategiju odgovoriti kupci. S jedne strane, to se može nazvati izuzimanjem iz auta svega nepotrebnog, ali s druge to zapravo znači da Dacia iz automobila izbacuje svaki luksuz, odnosno kupac za isti novac dobiva manje, uz jedinu prednost, desetak posto manju potrošnju goriva.