Za velegradske gužve

BMW predstavio skuter budućnosti. Izgleda avangardno, električan je i prilično skup

T.I.

Foto: BMW

Foto: BMW

Baterija od 8,9 kWh sastavljena od iste arhitekture ćelija kao i nadolazeće električne automobilske uzdanice BMW-a iX i i4, potegnut će u jednom komadu 130 kilometara što je za 30-ak kilometara manje od C Evolution koncepta predstavljenog još 2014. godine



Sa BMW Motorrad Definition CE 04, kontinuirano nastavljamo ono što smo započeli u našem prvom električnom maksi-skuteru BMW C evolution i konceptnom biciklu Concept Link – maksimizirajući mobilnost i zadovoljstvo. Ovim su riječima prošle godine na svojoj stranici u BMW-u predstavili svoje viđenje mobilne budućnosti u području motocikala i odmah napomenuli da Definition CE 04 nije serijski model i nije dostupan za prodaju.


U BMW-u nisu sjedili prekriženih ruku u međuvremenu, razvili su i doradili koncept i dogurali do serijske proizvodnje, njihov futuristički (ako danas bilo što može izgledati futuristički), skuter kratkog naziva CE 04 predstavljen je ovaj tjedan u punoj formi sa specifikacijama i cijenom.

Foto galerija: BMW CE 04



Upada u oči specifikacija koja je uvijek važna kad su u pitanju električna vozila. Baterija od 8,9 kWh sastavljena od iste arhitekture ćelija kao i nadolazeće električne automobilske uzdanice BMW-a iX i i4, potegnut će u jednom komadu 130 kilometara što je za 30-ak kilometara manje od C Evolution koncepta predstavljenog još 2014. godine. No, u BMW-u su procijenili da je to za svakodnevnu komunikaciju kroz urbana područja, na posao i nazad, do prijatelja ili omiljenog kafića sasvim dovoljno. Ako se baterija puni preko jačeg javnog punjača, za 80 posto baterije potrebno je tek nešto više od 60 minuta punjenja. Ako se pak puni preko adaptera spojenog na kućnu električnu mrežu za istu razinu energije bit će potrebno 3 i pol sata punjenja.




Skuter ima 42 konjske snage i postavljen je na 15-inčne kotače s jednokračnim suspenzijama. ABS dolazi kao standardna oprema.


Skuter ubrzava do 50 km/h za 2.6 sekundi, a maksimalna brzina mu je sasvim pristojnih 120 kilometara na sat.


Sve informacije vezane uz vožnju vide se na TFT zaslonu od 10,25 inča. Ima opciju podijeljenog zaslona i pretvara se u sučelje između digitalnog i analognog svijeta. Bili to podaci o izvedbi, domet, vrijeme punjenja, omiljena playlista, sljedeće odredište ili telefonski poziv: mobilnost i komunikacija stapaju se u jedno. Postoji posebni vodonepropusni i ventilirani pretinac u kojem se pametni telefon spaja sa skuterom, a pritom se i puni zahvaljujući USB C vezi.


Dakako, dizajn ovog motocikla je posebna priča. Nizak i prilično dug (razmak kotača je cca 170 cm), CE 04 plijeni izgledom i unatoč svim mogućim čudima dizajna koje viđamo na cestama, ovaj skuter i dalje izgleda vrlo avangardno.


Osim što plijeni izgledom, plijeni i cijenom koja nije mala. Kako su objavili iz BMW-a kad se početkom sljedeće godine pojavi na tržištu koštat će 11.990 eura.