Ozbiljno zagrizli

Apple želi konkurirati Tesli. Zaposlili su tvorca i3, prvog BMW-ovog električnog automobila

T.I.

Foto: BMW

Foto: BMW

Ulrich Kranz, bivši izvršni direktor BMW-a i donedavni šef Canoo projekta za razvoj samovozećih električnih automobila. Kanz je suosnivač Canooa i nije poznato je li izašao iz vlastitog projekta jer je izazov s Appleom bio prevelik



Planovi Applea oko ulaska na rastuće tržište električnih vozila su i dalje obavijeni velom tajne, iako je pouzdano da Apple radi na ideji s prekidima još od 2014. godine. Da su sad ponovno ozbiljno zagrizli sugerira činjenica da se njihovom timu za razvoj električnih vozila pridružilo veliko ime u tom području, Ulrich Kranz, bivši izvršni direktor BMW-a i donedavni šef Canoo projekta za razvoj samovozećih električnih automobila. Kanz je suosnivač Canooa i nije poznato je li izašao iz vlastitog projekta jer je izazov s Appleom bio prevelik.


Da Kanz ima reference koje Appleu trebaju govori i činjenica da je Kanz u BMW-u vodio tim koji je razvio prvi BMW-ove potpuno električni automobil i3.


Kako javlja Bloomberg, očekuje se da će Kranz surađivati s Dougom Fieldom, koji je u početku vodio razvoj Teslinog modela 3. Field sada vodi Appleov projekt električnih vozila.




Ostaje otvoreno pitanje je li Apple odlučan sam svojim tehnološkim resursima pokušati konkurirati Tesli i ostalim „igračima“ na ovom rastućem tržištu ili će se osloniti na suradnju s drugim tvrtkama koje su poodmakle na tom polju.


Nedavno je objavljena vijest da će Apple udružiti snage s korejskim tehnološkim divom LG-ijem, odnosno novom tvrtkom u nastajanju, koju uz LG čini kanadska tvrtka Magna e-Powertrain. Zapravo Apple bi trebao biti prvi veliki klijent te zajedničke tvrtke.


Vrijednost LG Magna e-Powertrain procjenjuje se na milijardu dolara i bit će posvećena proizvodnji e-motora, pretvarača i onboard punjača za konverziju struje. LG će biti vlasnik 51 posto nove tvrtke, a Magna 49 posto. LG je dosad  dobavljao motore, baterije i druge komponente za General Motorsov Bolt EV i Teslu. Magna već proizvodi automobilsku elektroniku za velike tvrtke.


Nema sumnje, zajednički poslovni poduhvat s Appleom kao prvim velikim klijentom cijelu bi priču podignuo na višu razinu. Suradnja Applea i LG-a nije ništa novo, već surađuje s podružnicama LG Grupe kao što su LG Display, LG Chem, LG Energy Solution i LG Innotek.


Sve zbrojeno, s jakim imenima u svijetu razvoja električnih automobila, Apple pokazuje odlučnost da se uključi u konkurenciju i svijetu ponudi svoje prvo električno vozilo.