Odlični rezultati

Prihodi od turizma 13 milijardi eura, 2022. srušila brojne rekorde, najave za novu sezonu izvrsne

Portal Novi list, Hina

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Ostvareno je 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja ostvarenih u 2019. godini



Hrvatsku je u 2022. posjetilo 18,9 milijuna turista, koji su ostvarili 104,8 milijuna noćenja, što su osjetni porasti u odnosu na 2021. te na razini 96 posto noćenja iz 2019., dok su prihodi od stranih turista u devet mjeseci iznosili 11,6 milijardi eura i viši su za 23 posto u odnosu na isto vrijeme rekordne 2019., podaci su MINTS-a.


Dolasci i noćenja turista u Hrvatsku u 2022. su u odnosu na 2021., po prvim podacima sustava eVisitor i eCrew (samo nautika), porasli za 37 odnosno 25 posto.


Većinu turističkog prometa uobičajeno su ostvarili strani turisti – 92,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti s 12,5 milijuna noćenja ipak među pojedinim nacijama na drugom mjestu, iza Nijemaca.




Ostvareno je 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja ostvarenih u 2019. godini


Dolasci turista su na razini 91 posto, a noćenja na 96 posto ostvarenja iz 2019. godine, ističu iz Ministarstva turizma i sporta (MINTS) u priopćenju objavljenom u ponedjeljak.


Po županijama, najviše je noćenja u 2022. bilo tradicionalno u Istri, 29,5 milijuna, druga je Splitsko-dalmatinska sa 19,5 milijuna noćenja, a treća Primorsko-goranska sa 18,3 milijuna, koju slijede Zadarska županija sa 14,9 milijuna noćenja, Dubrovačko-neretvanska s 8 milijuna i Šibensko-kninska sa 6,8 milijuna noćenja u 2022.


Po odredištima, Rovinj je opet prvi sa 4,2 milijuna noćenja, a slijedi Dubrovnik s 3,8 milijuna, Poreč s 3,4 milijuna, Split s 3,1 milijun i Medulinu s 3 milijuna.


Među stranim turistima najviše noćenja su tradicionalno ostvarili Nijemci, 24,9 milijuna, a zatim Slovenci 10,1 milijun, Austrijanci 8,2 milijuna, Poljaci 6,7 milijuna, Česi 6 milijuna, Talijani 4,2 milijuna, turisti iz UK 3,7 milijuna te Slovaci i Nizozemci po 3,3 milijuna.


Prema vrsti smještaja, najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, 39,4 milijuna, te u hotelima 22,9 milijuna i kampovima 20,8 milijuna.


Veliki porast prihoda od stranih turista u devet mjeseci i trećem tromjesečju


Pozivajući se na podatke Hrvatske narodne banke (HNB) o prihodima tj. potrošnji stranih turista u Hrvatskoj, iz Ministarstva ističu da su porasli u odnosu na devet mjeseci i treće tromjesečje istog razdoblja 2021., ali i 2019. godine.


U prvih devet mjeseci 2022. prihodi stranih turista iznosili su 11,6 milijardi eura, što je 43 posto više nego u istom razdoblje 2021, što znači i da je uprihodovano 3,5 milijardi eura više.


U odnosu na prvih devet mjeseci 2019. godine, strani su turisti potrošili 2,2 milijarde eura odnosno 23 posto više.


Samo u trećem tromjesečju 2022. prihodi od stranih turista iznosili su 8,5 milijardi eura, što je 27 posto više nego u istom tromjesečju 2021., a 28 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine.


Brnjac i Staničić.: Čestitke svima u turizmu, u 2023. fokus na kvaliteti, održivosti i duljoj sezoni


Komentirajući fizičke i financijske turističke brojke iz 2022. godine, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, kao i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić čestitaju svima u turizmu na odličnoj godini, uz poruku kako se u 2023. očekuje nastavak pozitivnih trendova s fokusom na kvalitetu, održivost i dulju sezonu.


“Ostvarili smo rezultate koji su na razini do sada rekordne 2019. kada je u pitanju turistički promet, dok smo prihode već u prvih devet mjeseci premašili za više od milijardu eura. Već u prvih devet mjeseci premašene su i procjene HNB-a o prihodima od stranih turista za cijelu 2022., koje su govorile o ukupno 11,3 milijardi eura. U tom kontekstu očekujemo kako će prihodi od stranih turista za cijelu 2022. iznositi oko 13 milijardi eura”, naglasila je Brnjac.


Rezultate s pojedinih tržišta, poput Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Nizozemske, koji su i bolji nego u 2019., smatra i odličnom najavom za ovu godinu, posebice u kontekstu ulaska Hrvatske u šengenski prostor i eurozonu.


“Naš fokus u 2023. ostaje na kvaliteti, održivosti i inovativnosti kako bi uspjesi turizma bili dugoročni te dodatno doprinijeli cjelokupnom gospodarskom i društvenom razvoju Hrvatske”, poručila je ministrica.


I Staničić ulazak Hrvatske u eurozonu i šengen drži važnim za još konkurentniji turizam i optimističan ulazak u 2023., u kojoj će HTZ početi i primjenu novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma (SMOPHT), s novim krovnim komunikacijskim konceptom i sloganom te marketinškim smjerom prema održivom razvoju i očuvanju resursne osnove po kojoj Hrvatsku prepoznaju i hvale milijuni gostiju diljem svijeta.


“U 2023. cilj nam je potpuni oporavak turizma, dosezanje predpandemijskih turističkih rezultata na razini cijele zemlje te još jača disperzija turističkog prometa na pred i posezonu. Naglasak ćemo staviti na promociju hrvatskih otoka, skrivenih bisera hrvatske turističke ponude u unutrašnjosti zemlje, luksuznu ponudu, gastronomiju, ali i sve turističke proizvode koji generiraju turističku potrošnju cijele godine”, najavljuje Stančić.


Ipak, s obzirom na inflaciju, rast cijena energenata te geopolitičke napetosti smatra i da će 2023. biti i još jedna vrlo zahtjevna i izazovna turistička godina