Marko Prpic/PIXSELL
Kad držite šibicu koja gori, u jednom trenutku morate je pustiti, ilustrativan je Husić
povezane vijesti
- Dovele u zabludu i oštetile Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje u ukupnom iznosu od oko 24 tisuće eura
- Trudnice, teški invalidi i bolesni branitelji izgubili zdravstveno osiguranje! Pogledajte što je HZZO napravio ljudima
- Kontrolori su lani prekinuli svako treće bolovanje, a protiv dva liječnika su pokrenuti i postupci raskida ugovora
ZAGREB – Broj medicinskih pomagala koja zbog nerealnih cijena više nisu dostupna preko doznake HZZO-a raste iz dana u dan, pa se posljednji broj koji je prije tjedan dana iznosio 630, počeo približavati tisuću proizvoda. Proizvođače i distributere udružene u Koordinaciju za medicinske proizvode Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) koji još uvijek podnose svoje zahtjeve za povećanjem cijena, ovog tjedna iz HZZO-a pozivaju na pojedinačne sastanke, a službenih rezultata te procedure zasad nema.
– HZZO trenutno zove firmu po firmu koja je dala zahtjev za povećanjem cijene na razgovore. Ti zahtjevi dosta variraju, neki segmenti su slični u zahtjevima, neki su različitiji… Sama poskupljenja nabavnih cijena bila su jako visoka, teško je reći koliko po segmentu jer imate čak 1.000 različitih generičkih pozicija na pravilniku. Uz to su to i jako različiti segmenti proizvoda, od oftalmoloških pomagala, do pelena i kolica, kaže Marko Husić, dopredsjednik Koordinacije i direktor tvrtke OttoBock Adria.
I dalje im, kaže, stižu prijave proizvoda koji više nisu dostupni na doznaku HZZO-a jer su cijene na koje je HZZO u zadnjih godinu dana i više reducirao njihove proizvode, potpuno neodržive.
– Nedostupnih je proizvoda sve više, samo u segmentu kojim se mi bavimo u tjedan dana stiglo je stotinu novih prijava, navodi Husić, čija tvrtka se bavi invalidskim kolicima, a također je HZZO-u poslala zahtjev za povećanjem cijena.
– Nadam se da će HZZO ubrzati postupak i početi rješavati naše zahtjeve čim prije, poručuje Husić.
U Koordinaciji očekuju da će HZZO rješavati zahtjeve po segmentima, ali i da će voditi računa o specifičnostima pojedinih proizvoda.
– U razgovorima ćemo dati do znanja da svaki proizvod nije isti. Za neke nismo uopće tražili povećanje, a negdje su u pitanju ogromna povećanja. Prosjek može biti u redu, ali mora se uzeti u obzir da ako nešto prodajete ispod nabavne cijene i dobijete povećanje koje ne pokrije razliku do nabavne cijene, vi taj proizvod i dalje ne možete prodavati, upozorava.
U HZZO-u su ovih dana zasuti zahtjevima proizvođača i dobavljača medicinskih pomagala.
– Dobili su sve odjedanput, iako smo mi od lani upozoravali na to. Razumijem da im je sad jako naporno, ali problem se mora riješiti. Počeli smo o tome razgovarati početkom godine. Kad držite šibicu koja gori, u jednom trenutku morate je pustiti, ilustrativan je Husić.