BMT Napoli

Restorani iz lanca Sophia Loren dolaze u Hrvatsku: “U vama vidimo novu veliku zvijezdu Mediterana”

Edi Prodan

Prvi restoran otvorit će se u samom središtu Splita, moguće i u jednom od luksuznijih hotela, najavio nam je Gianluigi Cimmino



Ne mogu vam još reći točnu lokaciju, ali da, bit će u samom središtu Splita, moguće i u jednom od luksuznijih hotela, i da – prvi hrvatski restoran iz lanca Sophia Loren Original Italian Food se otvara u ožujku 2025. godine te tako i Hrvatska, kao jedna od prvih država izvan Italije, ulazi u naš lanac.


Dakako da je to zbog činjenice što vidimo Hrvatsku kao prosperitetnu zemlju, ali tu su presudni bili i razgovori s ključnim ljudima vašeg turizma koji naša razmišljanja, svojim radom i planovima samo potvrđuju.


Istaknuo nam je to za vrijeme trajanja BMT-a, sajma turizma u Napulju, Gianluigi Cimmino, počasni konzul Hrvatske u Italiji, ali i vlasnik ne samo lanca restorana koji nose naziv po najpoznatijoj talijanskog glumici, globalnoj ambasadorici talijanske filmske umjetnosti, nego i jako poznatih modnih brandova Carpisa i Yammamai čije se trgovine nalaze širom svijeta.


Nova zvijezda Mediterana




Utemeljitelj tvrtke je njegov otac Luciano, no upravljanje istinski golemim poslovnim carstvom danas je na pedesetjednogodišnjem Gianluigiju koji upravo u Hrvatskoj vidi novu veliku zvijezdu Mediterana, zemlju koja bi u godinama što dolaze mogla, pa i morala postati jako privlačnom upravo za brojne globalne gastronomske lance.



Sophia Loren Restaurants je jedan od takvih, a misija mu je da najprepoznatljivije i najprivlačnije elemente talijanske gastronomije pronosi svijetom.


Koliko je Hrvatska visoko u njihovim planovima potvrđuje i činjenica da su se njihovi restorani u nekoliko godina otvorili na Floridi ili u Hong Kongu, uskoro idu i prema Dubaiju.


Riječ je dakle o najprestižnijim lokacijama tako da pojava Splita i Hrvatske na takvoj listi jako mnogo znači i za promociju sveukupnog turizma.


Bila je to jedna jako zanimljivijih slika s inače u Hrvatskoj ne toliko popularnog turističkog sajma u Napulju.



Dakako, tom scenom dominiraju sajmovi u Berlinu i Londonu, za nas je jako važan i onaj u Muenchenu, ali jug Italije pokazuje neke vrlo potentne i zanimljive smjerove kojima bi se mogao kretati hrvatski turizam budućnosti.


Italija i Jadran, more koje spaja sve je bolje premošteno s obje strane, dijele niz zajedničkih elemenata kad je turizam u pitanju.


Gastronomska nit


Talijanski turisti su oduvijek jako prisutni u našim statistikama, mada zadnjih godina u nešto manjoj mjeri. Ipak, stvari se kreću u boljem smjeru, tako da je za očekivati značajni revival njihovih dolazaka.


Ono što je značajno, pa i nama potrebno, suradnja je na “hardverskom” i “softverskom” planu, u što se pak uklapa Sophia Loren Restaurants projekt.


To je upravo ona gastronomska nit koja nedostaje, restorani srednje klase s jelima koja znamo, ali na jednoj prezentacijski i sadržajno visokoj razini. Dakako, slično bi bilo dobro vidjeti i u hotelskom businessu, gdje se također vide naznake jačeg zamaha scene.


Koliko je pak Hrvatska privlačna i prepoznatljiva na talijanskom tržištu, pa tako i u Kampaniji, pokazala je i svečana večera koju je Hrvatska turistička zajednica predvođena direktorom Kristjanom Staničićem i direktoricom HTZ-ovog predstavništva u Italiji Vivianom Vukelić upriličila u napuljskom event restoranu Arches.



Menuom kojim su dominirali hrvatski gastronomski pogledi, uokvireni Zadrom i njegovom županijom koja je donijela izbor Degarinih vina i proizvoda Maraske, ali i sa snažnim paškim pečatom, kako gastronomskim tako i sa specifičnim rakijama, ili po pitanju tradicije koju su u paškoj i kolanskoj nošnji dodatno potcrtavati Martina Pernjak Škunca, inače i predsjednica Udruge proizvođača paškog sira te Sabina Gligora Sabalić, direktorica TZ Kolana, bili su jako zadovoljni talijanski gosti, no na tom se događanju silno lijepo iscrtala još jedna značajna hrvatska posebnost – sportska slava.


Uspjeh s Napoli Basketom


Uz Josipa Pavića, sjajnog hrvatskog vaterpolista, reprezentativca iz slavnog prvog desetljeća aktualnog tisućljeća kad je hrvatski vaterpolo, kao i danas harao svijetom, aktualnog državnog tajnika za sport u Ministarstvu turizma i sporta, na večeri je bila i jedna istinski jako voljena osobu u Napulju – Igor Miličić košarkaš rodom iz Slavonskog Broda koji je karijeru gradio u Hrvatskoj i inozemstvu, lani je kao trener preuzeo Napoli Basket kojeg je nakon godina i godina trofejne suše, u grad koji pored nogometa istinski obožava i košarku, donio – kup.


A nakon kupa, Miličić s Napolijem čini sljedeći korak, ide na put osvajanja titule prvaka Italije.



Njegovo je predstavljanje, za što je pak posebno zaslužna Viviana Vukelić koja u talijanskim turističkim krugovima uživa iznimni ugled, izazvalo prave ovacije, baš kao i saznanje da je među njima i Pavičić, hrvatski vaterpolski reprezentativac, dakle sportaš još jednog u Napulju voljenog sporta – mnogi će se sjetiti slavnih godina Posillipa u europskom vaterpolu.


– Godinama živim u Rovinju, lani sam prihvatio ponudu postati trenerom košarkaša Napolija. Iznimno je zadovoljstvo raditi u ovom gradu jer ljudi istinski cijene svoje sportaše, silno se raduju njihovim uspjesima, a dvorana koja ima nešto manje od pet tisuća mjesta stalno je prepuna.


Da, iako se i tome veselim, nije možda lako ovdje živjeti civilnim životom jer gdje se god pojavite ljudi vas prepoznaju, žele se fotografirati, dobiti autograme.


Mnogi su mi pričali o strasti Napulja, pa i neki kolege sportaši iz Rovinja koji su igrali u njegovim klubovima, a sad sam se i osobno uvjerio kako to izgleda.


Istina je, malo je na svijetu takvih gradova i ljudi, malo je sredina gdje je toliko lijepo biti sportašem kao što je to u Napulju, zaključio je Miličić.



S njim su se složili Pavić i Staničić, kao i veleposlanik Mesić koji su istaknuli kako se na svim stranama svijeta uvjeravaju koliko je veliki, značajni ambasador Hrvatske njezin sport, odnosno uspješni sportaši.


Dakako, sve prati i silno čuđenje kako zemlja koja ima za trećinu manje stanovnika od Kampanje može osvajati toliko medalja na kontinentalnoj i globalnoj razini kao što to čini Hrvatska.


Potreban “zračni” iskorak


Središnja pozicija na sajamskom izlaganju, atraktivni štand, hrvatske delicije učinili su da je dolazak ljudi koji se bave turizmom, samo je subota namijenjena “običnim” posjetiteljima, bio uistinu jako velik.


Ono što pomalo čudi je izostanak bilo kakve delegacije iz Istarske županije. S obzirom da je riječ o prostoru koji privlači oko 40 posto svih talijanskih gostiju u Hrvatskoj, bilo je za očekivati kako će i oni htjeti poentirati na jugu Italije, ali nije bilo nikog.


Voditi se mišlju kako uspjeh dolazi sam po sebi u današnje je vrijeme poprilično riskantno, tim više što druge županije, od TZ Kvarnera nadalje itekako žele sebi privići veći dio talijanskih turista. TZ Zadarske županije predvođen direktoricom Mihaelom Kadijom za to je najbolji primjer.


– Silno je mnogo posla, jako je velik broj događanja unutar naše županije jer sve je bliže najznačajniji dio turističke godine, ali dolazak na ovaj sajam prilika je za nove posjetitelje, za još bolje rezultate Zadarske županije, istaknula je Kadija.


Osvrnemo li se na nove letove koji s juga Italije vode prema Hrvatskoj, konkretno riječ je o Bariju i Napulju, prava je šteta da se na listi dolaznih zračnih luka nisu našli Rijeka i Pula.


I to iz obostranih razloga jer vjerujemo da bi kompanija koja kontrolira velik dio “low cost” letova Španjolske, Francuske i Italije bila zadovoljna i s brojem putnika koji bi iz tih luka letjeli na jug Apenina.


No, kako se čini, koliko god Primorsko-goranska i Istarska županija “uzimali” dvije trećine talijanskih turista, za zračne iskorake nema se ili volje ili interesa.


Pokažu li se letovi za Split i Dubrovnik dohodovnima, možda netko ipak poželi poneki Volotein zrakoplov dovesti na Krk ili u Pulu. BMT se organizira i dogodine, hoće li donijeti i takve vijesti, pokazat će ožujak 2025.