Restrukturiranje

Promjene u Nadzornom odboru otkrivaju novi smjer riječkog škvera. Evo što se sprema

Orjana Antešić

Novom sastavu trećemajskih nadzornika cilj je restrukturiranje brodogradilišta



Jučer su i formalno odrađene promjene u Nadzornom odboru »3. maja«, u čijem radu će sada sudjelovati i Robert Blažinović, v.d. ravnatelja Uprave za industriju, poduzetništvo i obrt Ministarstva gospodarstva. Uz Blažinovića, na izvanrednoj Skupštini riječkog brodogradilišta potvrđen je i Damir Popov, dok su iz NO-a izašli Marko Kolaković i Bojan Batinić.


Novi sastav trećemajskih nadzornika dovodi se u kontekst predstojećeg restrukturiranja brodogradilišta ili, bolje rečeno, njegove reorganizacije na način da se djelatnost i dio zaposlenih prebaci na tvrtku kćer »3. maj Rijeka 1905«, koja egzistira u registru trgovačkih društava još od 2017. godine.


Veliki gubici


Direktnim uključivanjem prvog »operativca« za industrijske djelatnosti evidentno je da se resorno ministarstvo planira još aktivnije uključiti u predstojeće procese u »3. maju«, nasušno potrebne da se pokuša osigurati opstojnost riječke brodogradnje na tržištu. Sa sadašnjim negativnim kapitalom koji premašuje iznos od 100 milijuna eura, što je najvećim dijelom direktna posljedica akumiliranih gubitaka iz razdoblja restrukturiranja pod kapom propalog Uljanika, »3. maj«, slikovito rečeno, ne može se odlijepiti od dna, a iluzorno je očekivati da bi neki novi vlasnik, odnosno strateški partner pokrivao naslijeđene dubioze, što se i potvrdilo kroz dva pokušaja prodaje »3. maja« za simboličnu 1 kunu, pa nije bilo zainteresiranih ni do razine da bi se organizirao postupak due diligence-a.




Nakon imenovanja Robert Blažinović samo je kratko poručio da će mu fokus i prioritet djelovanja biti čim brža provedba plana restrukturiranja koji je, podsjetimo, Nadzorni odbor »3. maja« usvojio krajem siječnja ove godine.


Aktualni predsjednik NO-a »3. maja« Juraj Šoljić najavio je da bi se ovo tijelo, u novom sastavu, trebalo sastati za dva tjedna. Dotad je moguće da će biti zgotovljena i prateća dokumentacija kod prebacivanja djelatnosti na »3. maj Rijeka 1905«. Podsjetimo, riječ je o procjenama dugotrajne i neoperativne materijalne, kao i financijske imovine »3. maja« kao pripreme i baze za sve daljnje poteze i operativne odluke koje će se donositi. Svakako će jedna od tema razgovora na prvoj idućoj sjednici NO-a biti i moguća kadrovska rješenja za novog člana uprave »3. maja«, a posljedično i budućeg direktora »3. maja Rijeka 1905«.


Poslovi u tijeku


Nakon završetka polarnog kruzera »Eclipse II« zapošljavanje slobodnih kapaciteta »3. maja« osigurao je posao izgradnje dva pontona za susjedni »Viktor Lenac«, koji, podsjetimo, kreće u obnovu svog velikog Doka 11. Ugovor je potpisan na način da »Lenac« nabavlja sav potreban materijal i opremu, a ukupna vrijednost investicije je oko 15 milijuna eura. Vrijednost radova koje će obaviti trećemajci na ova dva pontona iznosi oko sedam milijuna eura, a prve količine materijala, odnosno čelika u »3. maj« trebale bi stići početkom idućeg mjeseca. Na navozu je, podsjetimo, i samoiskrcavajući bulk-carrier, koji je ugovoren s kanadskim brodarom Algoma. Riječ je o četvrtoj novogradnji koja je zatečena nakon financijskog kraha Uljanik grupe te za čiji je završetak hrvatska Vlada također izdala državna jamstva za potrebna kreditna sredstva.