Borsa Mediteranea

Hrvatska je definitivno u trendu! Novi list na velikom turističkom sajmu u Napulju, najave su jako dobre

Edi Prodan

Foto: Edi Prodan

Foto: Edi Prodan

Posjetili smo sajam BMT - Borsa Mediteranea del Turismo u Napulju gdje je Hrvatska je zemlja partner  



U duhu neumrlog Predraga Matvejevića, u duhu Mediteranskog brevijara, “biblije” najvažnijeg mora na svijetu, i u njemu izrečene maksime o moru koje spaja, koje povezuje, nikako o moru koje razdvaja, započeo je 27. BMT – Borsa Mediteranea del Turismo.


Održava se u Napulju, svakako jednom od najživopisnijih gradova na tom mitskom moru koje je stvaralo našu civilizaciju, završno sa subotom 16. ožujkom.





Ono što je posebno važno – Hrvatska je zemlja partner sajma čime će hrvatske regije, destinacije, ali i turistički proizvodi imati posebnu promotivnu vidljivost i izdvojenost od ostalih zemalja koje će se predstavljati na BMT-u.


– Italija i Hrvatska su dvije bliske i prijateljske zemlje koje snažno povezuje i turizam. To potvrđuje i veliki broj talijanskih turista koji vrlo rado posjećuju Hrvatske destinacije. Lani ih je bilo skoro milijun, a ove godine očekujemo nastavak pozitivnog trenda s posebnim naglaskom na razdoblja prije i poslije sezone, te daljnjem rastu i razvoju održivog turizma. učinili smo i posebne iskorake u osmišljavanju ponude usmjerene na talijansko tržište, a za početak ljetne sezone neka nam Hrvatska i Italija koje nastupaju u istoj grupi na europskom prvenstvu nogometu budu i – finalisti, istaknuo je prigodom otvaranja BMT-a Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice a njegovim se riječima, ističući upravo Matvejevićeve misli, pridružio i Josip Pavić, državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta.



Svečanosti otvaranja prisustvovali su i Jasen Mesić, hrvatski veleposlanik u Italiji kao i Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.


– Talijani tradicionalno vole putovati u Hrvatsku, kako tijekom ljetnih mjeseci, tako sve više i izvan samog vrhunca sezone. Tomu je značajno doprinio ulazak naše zemlje u Schengen, čime smo svim našim europskim susjedima, pa tako i Talijanima, postali još dostupniji, bliži i atraktivniji za kraća i češća vikend putovanja.


U ovoj godini očekujemo nastavak pozitivnih trendova s posebnim naglaskom na razdoblja pred i posezone, kao i na daljnji održivi rast i razvoj hrvatskog turizma. Upravo navedeni segmenti ponude predstavljaju ono što ističemo tijekom naših sajamskih nastupa i promotivnih aktivnosti usmjerenih na tržište Italije iz koje nam dolazi sve više i više mlađih gostiju.



Također, na tržištu Italije primjećuje se novi trend, a to je povećana potražnja za “first minute” ponudama, naglasio je Staničić.


Kako se dalo naslutiti kroz niz razgovora s predstavnicima hrvatske delegacije na BMT-u, ali i s velikim brojem predstavnika najrazličitijih talijanskih turističkih organizacija, jako preciznu sliku o ovogodišnjim brojkama talijanskih turista u Hrvatskoj dat će mjesec dana koje omeđuju Uskrsni blagdani kad se veliki dolazak turista očekuje od petka 29. ožujka do ponedjeljka 1. travnja, kao i veliki “kalendarski most” koji Talijani čine od 25. travnja kad se obilježava Dan oslobođenja Italije pa sve do Praznika rada.



Konkretno veliki se njihov dolazak očekuje od srijede 24. travnja do srijede 1. svibnja.


– Odradili smo vrlo važan sastanak s predstavnicima Hrvatske na važnom mjestu kao što je poslovni sajam u Napulju. Talijani jako cijene Hrvatsku kao turističku destinaciju, puno naših klijenata traži putovanja prema vašoj zemlji pa smo ovom prilikom razgovarali kako taj potencijal najbolje realizirati. To se posebice odnosi na segment organiziranih programa, odnosno na putovanja koja se realiziraju posredstvom turoperatora te sam siguran kako će današnji dogovor oko daljnjeg razvoja suradnje s Hrvatskom dovesti do još boljih rezultata, izjavio je Pier Ezhaya, predsjednik Udruženja talijanskih turoperatora (ASTOI).



Iznimno značajnu ulogu u razvoju talijanskog turističkog tržišta ima i Predstavništvo HTZ-a u Italiji na čelu s direktoricom Vivianom Vukelić.


– Jako sam sretna što je Hrvatska ove godine Zemlja partner u Napulju na sajmu BMT koji je ujedno i najvažniji poslovni sajam koji se održava tradicionalno u periodu pred Uskrs, kada se počinje zahuktavati tržišna utakmica na Mediteranu. Predstavljamo našu turističku ponudu, novosti iz sektora, prometnu i avio povezanost između Hrvatske i Italije, susreli smo se s brojnim partnerima, ali i najavili nadolazeće promotivne aktivnosti na jugu Italije poput poslovne radionice za turističke subjekte koju organiziramo u Rimu 18. travnja, izjavila je Vukelić, nadodavši kako većina tržišnih studija u ovoj godini predviđa daljnji rast turističkog prometa.


Kako smo istaknuli, važnost sajma je jako značajna jer evidentan je nastavak buđenja talijanskog turističkog tržišta u emitivnom smislu, ali, koliko ih god doživljavali kao destinacije što prvenstveno privlače turiste, a same su vrlo slabo emitivne, ne treba isključiti ni značaj talijanskog juga porast hrvatskog turističkog prometa.


Ponajprije, Napulj je s više od milijun stanovnika treći, iza Rima i Milana, po veličini grad Italije dok se njegova regija, Kampanija približava brojci od šest milijuna stanovnika.


Sve je u ekonomskom smislu jača i Puglija s četiri milijuna stanovnika, a za mnoge od njih Hrvatska je zahvaljujući svojoj snažnoj ulozi na ovogodišnjem 27. BMT-u postala pravo otkriće.



Kako se dalo iščitati već prvog dana sajma, Hrvatska je osim što je zemlja partner i zemlja – u trendu.


Istina je da su Talijani u nemaloj mjeri oprezni zbog ekonomske situacije koju osim njihovih unutarnjih gibanja i svađa, u čemu smo također jako slično, određuju i globalna politička gibanja, ali kad je odmor u pitanju i kad se nema – ima se, može se.


Napulj je naprosto prema Hrvatskoj poslao val optimizma i najavu – talijanskih turista ove bi godine u Hrvatskoj moralo biti više od milijun.


Volotea


Voltea, španjolska niskotarifna zrakoplovna kompanija, ovog ljeta uvodi tri nove avio linije koje će povezivati jug Italije i jug Hrvatske. Bari će tako biti povezan s Dubrovnikom i Splitom dok će Volotea iz Napulja letjeti samo za Split. Pojačat će se i brodske linije na poznatim destinacijama.


Učinit će to Jadrolinija, čiji se predstavnici nalaze na sajmu kao i SNAV, jedna od najsnažnijih brodarskih kompanija specijaliziranih za putnički promet sa sjedištem upravo u Napulju.


O važnosti transjadranske povezanosti i mogućem širenjem broja luka s kojima će se povezati Hrvatska i Italija, s direktorom Staničićem na sajmu su razgovarali Giuseppe Langella, predsjednik uprave SNAV-a te Roserio Piscitelli, linijski manager SNAV-a za Hrvatsku.


TZ KVARNERA


U sklopu hrvatskog štanda svoju ponudu predstavlja i 14 suizlagača među kojima je i TZ Kvarnera kao turističke zajednice županija Zadarske, Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske te gradova Zagreb, Dubrovnik, Rab, općine Lopar.


Posebno je reprezentativna bila delegacija s Kvarnera u kojoj su osim TZ Kvarnera predvođenog Vlastom Mastrović, voditeljicom projekata, i Marije Marinković iz TZ Lopar, bili i vodeći ljudi Katarine Linea, LRH, Jadrolinije kao i Udruge Adria Dental.



– Udruženje smo s osam članica koje se nalaze na devet destinacija, a jedna nam članica dolazi i iz Slovenije. Važnost talijanskog tržišta za našu grupaciju od velike je važnosti, želja nam je nastupom na ovom sajmu dodatno je ojačati, istaknula nam je Aleksandra Erceg iz Ridenta.


– Iako jug Italije u turističkom smislu nije emitivan kao sjeverni dio, sveukupna važnost talijanskog tržišta pojavnosti na jednom ovako značajnom sajmu, od velike je važnosti.


Kvarner je tradicionalno jako povezan s turistima iz Italije i sasvim je sigurno jedna od njihovih najvažnijih hrvatskih destinacija. Vjerujemo u nastavak dobrih lanjskih rezultata talijanskih turista, baš kao i njihov velik dolazak već ovogodišnjeg Uskrsa, istaknula je Mastrović.


OMILJENI  ISTRI I NA KVARNERU


Gosti iz Italije lani su ostvarili više od 981 tisuća dolazaka i 4,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2022. predstavlja rast od pet posto u dolascima i jedna posto u noćenjima.


Najviše noćenja ostvarili su u Istri – više od 1,7 milijuna – te na Kvarneru, milijun noćenja. Gledano prema destinacijama najdraža su im odredišta bila Rovinj, Medulin, Poreč, Novalja, Umag te Mali Lošinj.