Hrvatski apsurdi

Direktor shopping centra: Ne radi nam nijedna trgovina, ali nedjeljom je tu po 2.500 ljudi

Portal Novi list

Denis Čupić / Foto Davor Puklavec/PIXSELL

Denis Čupić / Foto Davor Puklavec/PIXSELL

Dolaze nedjeljom, a radi samo kuglana, carting, igraonica i jedan ili dva restorana. Neće ljudi biti više s obitelji, ilustrira situaciju Denis Čupić



Predsjednik udruge trgovine i logistike Denis Čupić, koji je ujedno direktor jednog velikog trgovačkog centra, u Newsroomu televizije N1 komentirao je stupanje na snagu novog Zakona o trgovini.


Prema novom zakonu, podsjetimo, svi trgovci u godini dana na raspolaganju imaju samo 16 radnih nedjelja, pri čemu su blagdani neradni.


Kako su rasporedili nedjelje?


Kao direktor trgovačkog centra, Čupić je otkrio kako su oni raspodijelili 16 radnih nedjelja kroz godinu.




“Odredili smo raspored radnih nedjelja i kako pokriti dodatni trošak neradnih nedjelja kad radi ugostiteljstvo. To je velik trošak, ali teško je to analitički sagledavati.


Oscilacije potrošnje nedjeljom tokom godine nisu bile velike. Jedina metoda kojom se većina centara vodila, i trgovina, doslovno je kao bacanje graha jer ovih 16 nedjelja je kompleksno podijeliti.


Drugi problem u Hrvatskoj je da rijetko razgovaramo. I prije donošenja zakona kritizirao sam sektor jer smo kolega i ja jedini istupali. Mislim da se naknadna pamet pojavila kod svih.


Neki se nadaju ustavnim tužbama, i nas su zvali da se priključimo tome. Na kraju je ispalo da netko priprema ustavnu tužbu, a nema nikoga tko bi je podnio”, rekao je Denis Čupić.


Dramatična promjena u životu


Smatra da je novi zakon iz pozicije političara dobro pripremljen.


“Mislim da ga je teže srušiti na Ustavnom sudu. Imate šizofrenu situaciju da ljudi kupuju kruh na benzinskim crpkama”, dodao je.


Na pitanje mogu li se ljudi naviknuti na konstantne iznimke, Čupić je rekao:


“Ovaj zakon je donio striktniju regulaciju da se ne radi na blagdane pa se događaju ti blok dani. Iz privatnog aspekta to je dramatično jer je naš način života takav da provodimo vrijeme u trgovačkim centrima.


U Zagrebu obitelji žive u manjim stanovima i vikendima vrijeme provode vani. Izletišta nemamo, žičara je potkapacitirana, a onda vrijeme provode u šoping centrima. Stvorena je urbana sredina loše kvalitete.”


Kako je to utjecalo na poslovanje?


Komentirao je i koliko su te nedjelje smanjile promet i negativno utjecale na poslovanje i zaposlenost:


“Skoro se ništa nije osjetilo, ali zato jer smo imali 16 nedjelja raspoređenih na pola godine. Tu je bila ljetna sezona i trgovačka potrošnja je tad na obali.


Imali smo skoro svaku nedjelju radnu. Imali smo malu dramicu oko 18. studenog dva dana bez dućana, ali velikih negativnih efekata nije bilo.


Primjer koliko ljudi i dalje nedjeljom dolaze. Mi imamo naš centar otvoren, radi kuglana, carting, dječja igraonica i jedan ili dva restorana.


Mi sad imamo oko 2.500 ljudi koji u prosjeku dolaze nedjeljom, a samo je ovo otvoreno. Neće ljudi biti više s obitelji. Neki centri su odlučili uopće ne raditi do jeseni.


Nemojmo zaboraviti inflaciju i recesiju, gospodarstvo se usporava i u Europi, ali činjenica je da će se to reflektirati na Hrvatsku.”


Cijeli razgovor i gostovanje Denisa Čupića u emisiji Newsroom s s Ankom Bilić Keserović pogledajte OVDJE.