Umirujuće djelovanje

Za smanjenje tjeskobe dok radite, dovoljan je ovaj mali detalj na stolu

Šarlota Brnčić

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Skupina istraživača mjerila je stres kod radnika prije i nakon



Mogućnost smanjenja stresa na radnom mjestu vrlo je važna. I biljke vam mogu pomoći u tome!


Prema istraživanju, čak i mala biljka na vašem stolu može smanjiti tjeskobu dok radite.


Iako već postoji mnogo istraživanja o blagotvornim učincima sobnih biljaka na naše psihofizičko zdravlje, ova istraživanje koje je provela skupina istraživača sa Sveučilišta Hyogo u Japanu prvo je koja je provedeno u stvarnom uredu, a ne u laboratoriju.




Istraživači su testirali razinu stresa kod 63 zaposlenika jedne japanske tvrtke, mjereći neke markere anksioznosti prije i nakon ubacivanja biljaka u ured.


Odabrane su različite vrste biljaka i postavljene na stolove zaposlenika. Zaposlenici su zamoljeni da se brinu o sadnici ili da je jednostavno pogledaju nekoliko minuta u vrijeme intenzivnog umora.


Prema rezultatima istraživanja, objavljenog u Američkom društvu za hortikulturnu znanost, samo tri minute gledanja u biljku djeluje umirujuće na uredske radnike.


Bez obzira na dob radnika ili odabranu biljnu vrstu, došlo je do značajnog smanjenja anksioznosti u usporedbi s razdobljem prije uvođenja biljaka na radno mjesto.


Potrebno je više istraživanja kako bi se bolje razumio odnos između biljaka i smanjenja stresa, ali prema istraživačima ovo istraživanje pokazuje da namjerno gledanje u biljku svaki dan može donijeti velike psihološke i fiziološke koristi na radnom mjestu ili za radnim stolom kod kuće.


Ako to već niste učinili, predlažemo da pokušate staviti mali kaktus ili bonsai biljku na svoj stol!