Saznajmo zašto

Problem sa spavanjem može biti znak upozorenja za jedan veći problem

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

Foto Pexels

Mnogi ljudi imaju problem s uspavljivanjem navečer



Mnogo je ljudi koji noću teško zaspu, ali stručnjaci su otkrili da bi to mogao biti znak upozorenja na visoku razinu kolesterola u krvi.


Visoki kolesterol je vrijednost koja ukazuje na prisutnost masnoća u krvi. Također je uzrok nekih bolesti, poput visokog krvnog tlaka, srčanog i moždanog udara. Međutim, neka stanja, kao što su dob, težina i visoki krvni tlak ili dijabetes, mogu doprinijeti riziku od visokog kolesterola.


Međutim, nema očitih simptoma i jedini način da to saznate je kroz specifične krvne pretrage.




No, postoje znakovi upozorenja kao što su neobični mirisi ili “ispucaninokti koji mogu signalizirati da su arterije blokirane viškom kolesterola u krvi. Među njima, poteškoće s uspavljivanjem također mogu biti simptom, kao što su pokazala neka prošla istraživanja.


Michael Grandner, direktor Istraživačkog programa za spavanje i zdravlje na Sveučilištu u Arizoni, primijetio je tu vezu u istraživanju objavljenom u časopisu Sleep Journal.


Pacijenti koji su sudjelovali u istraživanju ocjenjivani su na temelju njihovih životnih navika, trajanja sna i hrču li ili ne.


Također im je mjerena razina lipida koji su glavni pokazatelji razine dobrog i lošeg kolesterola.


Utvrđeno je da ljudi koji spavaju manje od šest sati svake noći imaju veću vjerojatnost da će imati lipoprotein niske gustoće (LDL), također poznat kao “loš” kolesterol.


Budući da je visok kolesterol povezan sa srčanim bolestima, još je vjerojatnije da ako imate srčanu bolest i ne možete zaspati, da je to povezano s visokim razinama kolesterola i trebali biste napraviti specifičan krvni test.


Kako sniziti kolesterol


Postoji nekoliko načina za smanjenje kolesterola, uključujući svakako i zdravu i uravnoteženu prehranu.


Zapravo, preporučljivo je zamijeniti hranu s visokim udjelom zasićenih masti i to voćem, povrćem i cjelovitim žitaricama te pripaziti na unos umjetnih transmasti koje se nalaze u prerađenoj hrani.


Također je poželjno prestati pušiti i redovito vježbati.