Picciolijeva vizija

Revija talijanske modne kuće dokazala da slavnog kreatora dostojno slijede nasljednici

Edita Burburan

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Valentinova žena na prijestolju apsolutne dive i u novom mileniju

Na ovotjednom modnom tjednu u Parizu zasigurno je najveću pozornost dobila Valentinova revija koju je kreativni direktor Pierpaolo Piccioli smjestio u stari dvorac iz 19. stoljeća. Svi uzvanici i gosti bili su prevezeni u Chateau de Chantilly, 50-ak kilometara izvan Pariza, gdje je predstavljena kolekcija visoke mode ove prestižne modne kuće.


Piccioli je modne novitete za predstojeću sezonu jesen-zima 2023./2024. preselio u dvorac objašnjavajući da upravo taj lokalitet izražava ideju života predstavljajući simbol elitizma i statusa, ne obazirući se na geografski položaj ili vremensko razdoblje.


Modni spektakl počeo je jednostavnim izlazom na stepenicama Kaije Gerber, koja je nosila jednostavnu bijelu košulju i traperice, nakon čega su uslijedile haljine izvedene u svilenim tkaninama koje su savršeno pratile formu tijela u svojim gotovo arhitektonskim krojevima koji su ostavljali dojam potpune jednostavnosti. Svemu nije nedostajalo ni prepoznatljive Picciolijeve ekstravagantnosti koju je izrazio u bluzama koje su pretvorene u balske haljine, dodao srebrne šljokice i perje, pozlaćene ogrtače, pliš… Sve to doseglo je gotovo bajkovit prizor moderne barokne šetnje u kojem je dvorac ponovo zaživio u novim siluetama.



Jednostavan život


Prema pisanju modnih kritičara dizajner je ostvario svoju viziju – arenu inkluzivnosti, couture za svakodnevicu, a zatim i couture za bajku. Istražuje se napetost između okoline i figura unutar nje – ljudi prelaze iz unutarnje veličanstvenosti u slobodu prirode, a njihova odjeća simbolizira dualnost ove tranzicije. Dvorac je postao arena za širenje ideja, jedna otvorena i uključiva, za sve.


A uspješni kreativni direktor Valentinove modne kuće Pierpaolo Piccioli jednostavan je kreativac koji se ni danas nije odrekao svog jednostavnog obiteljskog života. Rođen je u gradiću na Nettunu na periferiji Rima 1967. godine, gdje i danas živi sa suprugom Simonom i njihovo troje djece Benedettom (22), Pietrom (20) i Stellom (13). Svakog dana putuje vlakom ili automobilom na posao u Rim.


Zanimljivo je da u Nettunu posjeduje dvije kuće, jednu u centru grada, a drugu za odmor na obali, iako su udaljene svega 15 minuta. Kao dječak maštao je o tome kako će postati redatelj, ali slike u časopisima koje je nalazio u roditeljskom domu sve su ga više zaokupljale i odredile njegov put. Bile su to fotografije vrhunskih fotografa poput Richarda Avedona i Deborah Turbeville. Piccioli je počeo studirati književnost, a zatim Europski institut za dizajn (IED). Njegovo prvo radno mjesto bilo je u timu Brunella Cucinellija koja je tada bila tek mala firma koja je proizvodila pletivo od kašmira. Upoznaje se sa svim segmentima modnog posla od nabave materijala do finalnog proizvoda, prezentacije i reklame.



Renesansa i punk


Nakon diplome 1990. godine počinje raditi u Fendiju na odjelu modnih dodataka gdje upoznaje Mariju Graziu Chiuri, s kojom će dijeliti karijeru punih 26 godina. U Fendiju se zadržao osam godina, a zaslužan je za lansiranje nekih bestsellera među kojima je i popularna Baguette torba.


U kontaktima s brojnim obrtnicima naučio je tehniku visoke talijanske izrade, što je ujedno bio temelj za njegovu buduću karijeru stilista. Valentino Garavani vrlo brzo prepoznao je vrijedan dvojac te pozvao Piccolija i Chiuriju na čelo odjela modnih dodataka. Ta uspješna suradnja pod vodstvom velikog Valentina, osim što je urodila uspjehom brenda, okrunila ga je i globalnim uspjehom. Linija koju su osmislili, Valentino Garavani Rockstud X, danas slavi deset godina.


Nakon što se Valentino povukao 2008. godine, vodstvo je preuzela najprije Alessandra Facchinetti, ali već nakon godinu dana zamijenili su je Piccoli i Chiuri koji su imenovani sukreativnim direktorima. Dizajnerice su imale isti stav, a namjera im je bila prikazati nekonvencionalnu ženstvenost. Valentino pod njihovim vodstvom uspješno drži svoje referentno mjesto u modnom svijetu.


Ipak pravi bum i novu svježu krv donosi Pierpaolo Piccioli, koji postaje kreativni direktor tek nakon što je Maria Grazia Chiuri 2016. godine napustila Valentino te započinje novo doba postavljajući novi smjer. Već u prvoj kolekciji 2017. godine Piccioli vješto spaja renesansu i punk. Inspiriran triptihom vrta zemaljskih užitaka nizozemskog slikara Hieronymusa Boscha, Piccoli je zamolio englesku stilisticu i predstavnicu punk pokreta Zandru Rhodes da reinterpretira njegove simbole. Bodeži Inferno Musicale postaju protagonisti šarenih odjevnih predmeta od žoržeta, svile i baršuna, a Love Blade crossbody držač ruža za usne s linkom pantere koju je Valentino kreirao 1967. godine, nezaobilazni modni dodatak.



Dizajner godine


Bio je tek početak inspiracija koje je Picolli doveo u modu iz svijeta umjetnosti i filma. Prva modna revija nakon pandemije bila je Alta Moda u srpnju 2020. Zahvaljujući nekim suradnjama koje je ostvario poput one s Birkenstockom, Valentino potpis protegao se na mnoge druge brendove postavljajući svoj modni pečat i postavljajući »must have« komade sezone.


Zbog svih postignuća dobitnik je brojnih visokih priznanja poput Fashion Awardsa, koje mu je 2018. godine dodijelio Fashion Council, koji se svake godine dodjeljuje u Royal Abert Hallu u Londonu kada je proglašen dizajnerom godine, čime je uvršten na popis 100 najutjecajnijih ljudi na svijetu. Iste je godine dobio nagradu Woman’s Wear Daily za najboljeg ženskog stilista.


Ovogodišnjom modnom revijom u francuskom dvorcu Piciolli je još jednom potpisao svoj nesvagdašnji ekstravagantni modni smjer u kojem ženu kao da postavlja na prijestolje apsolutne dive vladarice.