Mentalno zdravlje

Kako dodati self-care rituale u svakodnevnu rutinu

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

Briga o sebi je ključna za zdravlje, a pogotovo mentalno.



Sigurno ste čuli za #selfcaresunday što postaje sve prisutniji poticaj da se posvetimo brizi o sebi, a pogotovo o svom mentalnom zdravlju.


Nedjelja je popularan dan za resetiranje i punjenje za sljedeći tjedan. Sve više ljudi imaju prenatrpan raspored i uistinu je teško pronaći vrijeme za sebe i opuštanje.


Izdvojili smo šest sitnica koje možete raditi svaki dan ili ih rasporediti tijekom tjedna kako biste brigu o sebi učinili svakodnevnom navikom.


Napravite mini pauze tijekom cijelog radnog dana




Ne samo da je nezdravo sjediti satima na istom mjestu, već je mentalno iscrpljujuće. Teško je odvojiti nekoliko minuta za sebe, pogotovo kad vam se popis obveza čini beskonačnim, pa je preporučljivo ubacivanje pauza u svoj raspored.


Pokušajte napraviti pauzu od pet minuta svaka dva sata. Provedite vrijeme spremajući si šalicu čaja, šetajući po kući ili uredu, zatvarajući oči i duboko dišući pet minuta. Vrijeme za sebe pomoći će vam da se opustite i preusmjerite kad se vratite na posao.


Stavite eukaliptus u tuš


Miris eukaliptusa pretvorit će tuširanje u spa doživljaj. Obavezno provjerite je li riječ o svježem eukaliptusu koji možete pronaći u lokalnoj cvjećarnici. Zavežite nekoliko grančica gumenom trakom ili trakom za kosu i objesite ih oko vrha glave tuša (ne na putu vode).


Para iz tuša oslobađa esencijalna ulja i nevjerojatno miriše! Dodatni bonus: može pomoći kod začepljenja nosa i traje oko tri tjedna!


FOTO/Pexels

FOTO/Pexels


Započnite dan s aplikacijom koja promiče pozitivnost


Prvo što većina ljudi napravi ujutro je uzimanje telefona u ruke i pregledavanje notifikacija. Mnogi odmah provjere društvene mreže, e-poštu ili pročitaju vijesti. Sve tri opcije prilično su depresivan način da započnete svoj dan.


U vijestima teško da ima nešto pozitivno, čitanje radnih e-maila dovodi vas u radni način od trenutka kada otvorite oči… Što je alternativa? Aplikacija za meditaciju, motivacijske tekstove ili manifestacije koje pozitivno utječu na vaš dan.


Zapišite lijepe uspomene na kraju dana


Započinjanje i završavanje dana s namjerom oblik je brige o sebi jer definirate vrstu dana koji ćete imati, a noću čuvate uspomenu na to kako je protekao taj dan. Napravite “teglu s dobrim uspomenama” u koju ubacite papiriće na kojima ćete napisati sve dobro što vam se dogodilo.


To može biti nešto malo od: “Moja kosa je danas izgledala jako dobro” ili veće poput “Dobila sam posao”. To će stvoriti naviku fokusiranja na dobre stvari u životu; bez obzira koliko bili veliki ili mali. Sve to izmami osmijeh.


Bilo da se radi o papiru ili aplikaciji za bilješke na vašem telefonu, svake večeri zapišite jednu pozitivnu stvar koja se dogodila ili na kojoj ste zahvalni od dana. To će vam pomoći da prepoznate stvari koje vam dobro idu u životu, umjesto da se usredotočite na negativno.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Slušajte pjesme koje u vama izazivaju sreću


Glazba je čarolija koja vas može odvesti na određeno mjesto, evocirati uspomene ili raspoloženje kad čujete pjesmu. Napravite popis pjesama koji vas trenutno dovode u dobro raspoloženje. Ovih dana sa Spotifyjem postoji bezbroj playlista, tako da možete pronaći “sretni” popis pjesama ako ne napravite vlastiti.


Bolje se naspavajte


Spavanje je tako važno i jedna od najvećih stvari koja često nedostajala rutini samopomoći kod mnogih. Nije uvijek problem odlazak u krevet, već zapravo odlazak na spavanje.


Mnogi uđu u krevet i pogledaju još jednu epizodu serije (najčešće završava s više od jedne) ili otvarate društvene mreže i tu se zadržite satima. tako planovi ranog odlaska u krevet gurnuti su na sljedeću noć.


Da biste riješili ovaj problem, kreirajte pomno svoje vrijeme za spavanje i rutinu za spavanje. Postavite alarm na 22:30. a to bi značilo da je vrijeme da se pripremite za spavanje, tuširanje, noćnu rutinu njege kože…


Kad uđete u krevet, ne dirajte telefon ili daljinski upravljač. Ležeći u krevetu, razmišljajte o svom danu i zapišite misli i ideje koje su vam omogućile da umirite misli i zaspite.