Scrollanje i osobno nezadovoljstvo

Kada je vrijeme da nekoga otpratite s Instagrama i više se posvetite sebi

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

Scrollanje može brzo postati odraz svega onoga zbog čega se možda osjećate nedovoljno dobro



Za većinu nas društvene mreže dio su našeg svakodnevnog života koliko i pranje zubi ili odlazak na posao. To je dio svega-od modernih izlazaka do izgradnje brenda-i to je gotovo nemoguće izbjeći. Sveprisutnost aplikacija poput Twittera i Instagrama upravo je razlog zašto učenje kako potrošiti manje vremena na njih može biti zbunjujuće. Kad morate svakodnevno otvarati aplikacije da biste obavili posao ili pronašli datum, oduzimanje vremena za njih može biti teško, čak i ako je to najbolji izbor za vaše mentalno zdravlje.


Većina nas koji koristimo društvene medije svjesni smo da na svojim računima možemo pratiti ili prestati pratiti koga god želimo. No, pritiskanje tog gumba za prestanak praćenja ili skrivanje može biti malo teže u praksi. Lako je pretpostaviti da bismo svi trebali biti naviknuti na društvene mreže i ne trebamo biti začuđeni kako to utječe na našu sliku o sebi, ali to je malo kompliciranije od toga.


Scrollanje može brzo postati odraz svega onoga zbog čega se možda osjećate nedovoljno dobro. Lako je uspoređivati, a zatim se osjećati kao da niste dovoljno dobri. Često čujemo roditelje kako govore o tome kako su kuće čiste na društvenim mrežama ili kako dobro odgajaju svoju djecu, a da pritom i dalje održavaju sjajan izgled. No gledajući to iz druge perspektive, ljudi objavljuju svoje najbolje dijelove.


Doživjeti povišenu razinu stresa




Ako osjećate višu razinu stresa od uobičajene, vjerojatno je vrijeme da preispitate svoju upotrebu društvenih medija i potencijalno prestanete pratiti neke račune. Također je važno zapitati se koristite li više društvene mreže kao odgovor na negativne emocije.


Uobičajeno je koristiti društvene mreže kao način za smirivanje ili ublažavanje neugodnih emocija, što također nije od pomoći. Često ljudi koriste društvene medije kao dudu za smirenje kada osjećaju neugodne emocije. Identificiranje vaših okidača za okretanje društvenim medijima može vam pomoći u pokretanju procesa smanjenja negativnog utjecaja na vaše cjelokupno zdravlje.


Problemi sa spavanjem


Prisjetite se kada ste zadnji put imali problema sa spavanjem noću. Jeste li proveli sate prije spavanja prelistavajući društvene mreže i uspoređujući se s blogerima, slavnim osobama ili čak sa svojim prijateljima ili obitelji? Ako je odgovor potvrdan, važno je preispitati svoje navike na društvenim mrežama.


Korištenje društvenih medija također može dovesti do manjka sna zbog plavog svjetla i prekomjerne stimulacije. Ograničite svoju upotrebu društvenih mreža na određeno doba dana i držite je se.


Čak i ako se osjećate dobro sa svima koje pratite, provođenje svake noći prije spavanja na društvenim mrežama negativno će utjecati na vaš san. Nepotrebno je reći da možete zamisliti kako će praćenje ljudi zbog kojih se osjećate loše samo pogoršati učinke scrollanja do kasno u noć.


Stalno se uspoređujte s drugima


Jedna od najvećih crvenih zastavica koju često vidimo su pojedinci koji se uspoređuju s određenim influencerima ili stranicama.


Možda mislite da je bezopasno pratiti desetke “aspiracijskih” računa na društvenim mrežama. No, ako vidite da se stalno zapetljate u uspoređivanje s drugima, možda je samo pitanje vremena kada će se pojaviti ozbiljniji učinci.


Ova vrsta usporedbe u konačnici može dovesti do osjećaja nedostatnosti ili nezadovoljstva osobnošću, načinom života ili tijelom.


Ako vam se ne sviđa ideja da više nikoga ne pratite, eksperimentirajte s dodavanjem različitih vrsta blogera ili influencera u svoj feed na društvenim mrežama kako biste uravnotežili stvari. Pobrinite se da se izlažete različitim vrstama tijela, karijera i načina života i to može biti dobar podsjetnik da svačiji život (ili tijelo) ne mora (ili bi trebao) izgledati isto, piše Byrdie.


Osjećaj potrebe za savršenstvom


Lako se krećete po društvenim mrežama i mislite da svačiji život izgleda savršeno. Opasnost dolazi kad dopustite da upadnete u zamku vjerovanja da je ta slika savršenstva stvarnost.


To što netko objavljuje slatku sliku svog djeteta uredno odjevenog s čistom kućom u pozadini ne znači da pet minuta kasnije ta ista kuća nije u neredu, ili roditelji nisu frustrirani ili iscrpljeni. Društveni mediji kratki su pregled vremena. Oni nisu primjer cjelokupne slike.


Ako gubite iz vida cijelu sliku, važno je ponovno procijeniti sadržaj koji konzumirate na društvenim medijima. Trebate li prestati pratiti ljude koji dijele samo svoju istaknutu rolu? Trebate li pronaći ljude koji ukazuju na njihove vrhunce i padove? Morate li se potpuno odmoriti od društvenih medija? Ponekad ovaj čin provjere sa samim sobom može napraviti veliku razliku u izgradnji zdravog odnosa s društvenim medijima.


Društveni mediji više vas neće zabavljati


Ponekad korištenje društvenih medija može biti toliko bezumno da je lako zaboraviti da bi prvenstveno trebalo biti zabavno. Ako vas osobna upotreba društvenih medija prestala zabavljati ili smatrate da nekoga “mrzite pratiti”, vrijeme je za neke promjene.


Ako otkrijete da se redovito uspoređujete i da vam uzrokuje tjeskobu ili depresiju, u redu je prestati pratiti nekoga. Također je u redu uzeti pauzu od društvenih medija na neko vrijeme. Ne moramo biti stalno informirani o tome što drugi ljudi rade, pogotovo ako to negativno utječe na nas. Možemo otići neko vrijeme i vratiti se kad osjećam se doraslo.


Ako vas zastrašuje ideja da prestanete pratiti račune ili da se odmorite od društvenih medija u cjelini, svoju upotrebu društvenih medija zamijenite nečim drugim.


Na primjer, ako se nakon dugog dana krećete po Instagramu i pratite influencerice, zamijenite tu aktivnost  fitnesom na sat vremena, smislite plan da pročitate knjigu, radite jogu ili umjesto toga započnete kreativni hobi. Ukratko: ako više vodite računa o tome zašto, kako i kada koristite društvene medije, to može pomoći u smanjenju štetnih simptoma koji često dolaze s prekomjernom upotrebom društvenih medija.