Potpuna usredotočenost

Jeste li čuli za mindfulness meditaciju? Evo kako se provodi i kako vam može pomoći!

Life

Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

Osim što je jednostavna, mindfulness meditacija je prilično učinkovita, posebno kada su u pitanju depresivna i anksiozna raspoloženja.



Mindfulness je vrsta kognitivne psihoterapije usredotočenom svjesnošću, a predstavlja znanstveno utemeljenu metodu meditacije koja služi za održavanje stanja psihološke dobrobiti. Mindfulness (eng. Mindfulness-Based Cognitive Therapy – MBCT)  se jednostavno prevodi kao usredotočena svjesnost, odnosno aspekt svijesti koji nastaje kroz usmjeravanje naše pažnje i pozornosti na određene misli, emocije ili stvari prisutne u sadašnjem trenutku.


Umjesto automatskog pridavanja značenja određenoj misli ili emociji koju osjetimo ili stvari koju vidimo, naša svijest na jedan trenutak doživi mindfulness, odnosno potpunu usredotočenost na određenu misao, emociju ili stvar.


Mindfulness je trenutak koji traje jako kratko stoga ga je nemoguće primijetiti bez razvijanja i vježbanja metode meditacije. Iako meditacija kao metoda relaksacije vuče korijen iz budističke tradicije, važno je naglasiti da mindfulness kao psihoterapija ne uključuje nikakve duhovne, spiritualne i religijske tehnike što znači da ovakva vrsta terapije nije u sukobu s bilo kakvim vjerskim uvjerenjima i svjetonazorima.




Mindfulness vježbe se najčešće koriste kod ljudi koji imaju poteškoće s depresivnim i anksioznim stanjima. Također su korisne za ljude koji imaju sklonost često razmišljati negativno, pretjerano brinu o mogućim katastrofama u budućnosti, previše su samokritični, imaju nagle promjene u raspoloženju, često preispituju svoje negativne reakcije i žele ih promijeniti, imaju problema s održavanjem koncentracije, često su preplavljeni neugodnim emocijama i ne znaju kako se s njima nositi,


imaju problema sa štetnim ponašanjima (npr. prejedanje, izbjegavanje kontakata s drugima, socijalna izolacija, pretjerana konzumacija alkohola i sredstava za smirenje itd.), pate od nesanice, glavobolje, bolova u leđima, trbuhu, vratu ili nekim drugima dijelovima tijela, imaju poteškoća s prihvaćanjem dijagnoze iznenadne bolesti ili se teško nose s problemima liječenja i tjelesnim simptomima, žele poboljšati svoje psihičko i fizičko stanje, pronaći unutarnji mir te tako spriječiti brojne bolesti, ili jednostavno živjeti život punim plućima.


Cijeli članak pronađite na Krenizdravo.hr.