Ograničenje prometa traje već godinu dana

ZABORAVLJENI ČVOR SVETI KUZAM Sanacija oštećenja već je trebala biti završena, a nije još ni započela

Marinko Glavan

Čvor Sveti Kuzam – ograničena brzina kretanja na 60 kilometara na sat / Foto Marko Gracin

Čvor Sveti Kuzam – ograničena brzina kretanja na 60 kilometara na sat / Foto Marko Gracin

Iako je još u ožujku iz Hrvatskih cesta najavljeno da radovi uskoro počinju, na cesti nema radova ni radnika, a turistička je sezona pred vratima, što znači da bi gužve poput one proteklog vikenda mogle postati svakodnevne



 RIJEKA – Ograničenje prometa riječkom zaobilaznicom (A7) na jedan prometni trak na čvoru Sveti Kuzam zbog oštećenja prijelazne naprave, takozvana dilatacija između kolnika i vijadukta, proteklog je vikenda prouzročilo poprilične gužve i zastoje u prometu iz smjera Krčkog mosta prema Rijeci, tolike da je kolona povremeno bila dugačka gotovo od Svetog Kuzma do čvora Hreljin.


Promet vozila kod čvora Sveti Kuzam ograničen je na jedan prometni trak već gotovo godinu dana, a iako je još u ožujku iz Hrvatskih cesta (HC) najavljeno da radovi na sanaciji uskoro počinju, na cesti nema radova ni radnika, a turistička je sezona pred vratima, što znači da bi gužve poput one proteklog vikenda mogle postati svakodnevna pojava u ljetnim mjesecima.


Postupak odabira izvođača zbog odredbi Zakona o javnoj nabavi trajao je gotovo pola godine, no po njegovu okončanju u drugoj polovici ožujka iz HC-a je najavljeno da će radovi započeti početkom travnja, o čemu je pisao Novi list. Predviđeni rok za izvođenje radova, prema riječima voditeljice riječke ispostave HC-a Silvane Sorić, bio je mjesec i pol dana, pa smo joj uputili upit zbog čega radovi još nisu završeni i kada će zaobilaznica na tom dijelu biti puštena u promet u punom profilu.


Radovi najavljeni još u ožujku nisu počeli / Foto Marko Gracin

Radovi najavljeni još u ožujku nisu počeli / Foto Marko Gracin




 


Pripremne radnje


– U tijeku su pripremne radnje i ishodovanje suglasnosti upravitelja ceste, Hrvatskih autocesta (HAC d.o.o.) kako bi ugovorni izvođač radova krenuo s radovima 14. lipnja. Budući da se radi o specifičnim i usko specijaliziranim radovima na prijelaznim napravama, nakon potpisa ugovora 8. ožujka, a prije izvođenja radova, prethodno je bilo potrebno izraditi radionički nacrt te proizvesti prijelazne naprave u radionici s napomenom da je dobava sirovina i proizvodnja bila otežana zbog epidemiološke situacije. Rok za izvođenje radova je 30 dana, a radovi će se izvoditi pod privremenom regulacijom prometa, tj. vozila će biti usmjeravana na prometnu traku na kojoj se neće izvoditi radovi, ovisno o fazi radova. Napominjemo da je promet na predmetnom dijelu autoceste pojačan iz razloga što je državna cesta DC501 od Meje do čvora Oštrovica zatvorena zbog radova na njezinoj rekonstrukciji, pa će se njezinim puštanjem u promet, koje je planirano 18. lipnja, smanjiti količina prometa na trasi autoceste Hreljin – Sv. Kuzam – Orehovica – Kikovica, stoji u odgovoru Silvane Sorić.


Nastanak oštećenja


Oštećenje je, prema objašnjenju iz HC-a, nastalo tijekom vremena pod utjecajem prometa, zbog čega je pukla uzdužna čelična greda prijelazne naprave, odnosno dilatacije. Time je izgubljena funkcionalnost prijelazne naprave zbog otkazivanja čeličnih elemenata, jednako kao i vodonepropusnost, uslijed propadanja gumene brtve između uzdužnih segmenata dilatacije. Do pucanja uzdužne gredice došlo je zbog izmicanja ležaja poprečne čelične grede koja je oslonac uzdužnoj, a slobodan prostor unutar dilatacijske greške gotovo se udvostručio, čime je prijelazna naprava izgubila svoju funkciju pa je čitavu prijelaznu napravu potrebno zamijeniti. Po utvrđivanju oštećenja još prošle jeseni promet je odmah bio ograničen, uz ograničenje brzine kretanja na 60 kilometara na sat, što, s obzirom na vremenski period od ograničenja do danas, s pravom izaziva ogorčenje vozača koji redovito voze tim dijelom zaobilaznice. Ako se po jutru dan poznaje, s obzirom na gužve prošlog vikenda, s početkom prave turističke sezone, to bi ogorčenje moglo biti i znatno veće zbog gužvi koje će se u prometnim špicama stvarati na tom dijelu ceste, bez obzira na otvaranje ceste Meja – Oštrovica.