Katarina Livljanić utjelovljuje sve uloge: pripovjedača, moćnog generala Holoferna, krotku no ipak zavodljivu ženu, te dušu i tijelo u dijalogu, pri čemu koristi široki spektar vokalnih nijansi, a prate je fantastični glazbenici Norbert Rodenkirchen (flauta, dvojnica) i Albrecht Maurer (viela, lirica)
OPATIJA » Večeras, s početkom u 20. 30, u Kristalnoj dvorani hotela Kvarner u Opatiji, publici se pruža iznuzetna prilika da čuje srednjevjekovni ep »Judita« u glazbenoj izvedbi diljem svijeta proslavljenog francuskog ansambla Dialogos, koji od 1997. godine djeluje pod vodstvom svoje osnivačice Katarije Livljanić, jedne je od vodećih specijalista za izvedbu srednovjekovne glazbe u svijetu.
Njezina uglazbljena kazališna izvedba »Judite« temeljene na remek-djelu Marka Marulića, hrvatskog pjesnika iz 16. stoljeća, premijerno je izvedena 2006. godine na Ambronay Festivalu u Francuskoj s velikim uspjehom, potom je doživjela ovacije na izvedbama diljem svijeta, uključujući svjetske metropole, a prošle je godine snimljena na DVD kao izdanje Alpha production.
Pučko glagoljaško pjevanje
»Judita« je glazbeno-scenska interpretacija slavnog Marulićevog epa, koji se temelji na biblijskoj priči o Juditi i Holofernu. Glazba koju pjeva Katarina Livljanić inspirirana je gregorijanskim, beneventanskim i glagoljaškim izvorima iz srednjovjekovne Dalmacije, kao i proučavanjem tradicije pučkoga glagoljaškog pjevanja. Katarina Livljanić utjelovljuje sve uloge: pripovjedača, moćnog generala Holoferna, krotku no ipak zavodljivu ženu, te dušu i tijelo u dijalogu, pri čemu koristi široki spektar vokalnih nijansi, a prate je fantastični glazbenici Norbert Rodenkirchen (flauta, dvojnica) i Albrecht Maurer (viela, lirica). Priča o Juditi obnavlja se kroz sva vremena, ostajući čitkom i u vremenu u kojem živimo. Njena svevremenost nam je omogućila da je ispripovjedimo bez povijesno konotiranoga dekora i kostima, stalno u potrazi za bitnom okosnicom pomoću jednostavnih scenskih rješenja, kaže Katarina Livljanić.
Režiju, scenu i kostim ovog jedinstvenog upšrizorenja potpisuje Sanda Hržić, a koncept i realizaciju svjetla Marie Bellot.
Liturgijsko kazalište
Katarina Livljanić rođena je u Zadru, već u ranoj mladosti fokusirala se na srednjovjekovnu glazbu. Diplomirala je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu, a zatim se u Francuskoj usavršavala u pjevanju te u muzikologiji gdje je i doktorirala. Vodi vokalni sastav »Dialogos«, osobito se posvečujući srednjovjekovnim napjevima i liturgijskom kazalištu. Za promociju hrvatske glazbe odlikovana je ordenom Danica hrvatska s likom Marka Marulića 2002. godine za vrhunska postignuća u kulturi. Radi kao redovni docent srednjovjekovne glazbe na Sorbonne u Parizu gdje je suravnateljica Master programa za izvedbenu praksu srednjovjekovne glazbe. 1997. je bila gost predavač i vodila je vokalni ansambl na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Američkim Državama. Na sveučilištu u Limericku u Irskoj, 1998. godine osnovala je odjel za izvedbu gregorijanskoga korala.
Inovativne interpretacije
Od svog osnutka 1997. godine, vokalni ansambl Dialogos kojeg je osnovala i vodi Katarina Livljanić, razvio se u jedan od najvrsnijih ansambala nove generacije za srednjovjekovnu glazbu. Projekti ansambla povezuju nova muzikološka istraživanja s inovativnim interpretacijama, kazališnu dimenziju i izraženu muzikalnost. Dialogos sačinjavaju muški i ženski glasovi, prema specifičnostima svakoga pojedinoga projekta. Od svojih početaka Dialogos je bio hvaljen od kritike u novinama kao što su »Le Monde«, »Le Figaro«, »Diapason«, »New York Times« i nastupao je u mnogim europskim zemljama na svim važnijim festivalima rane glazbe u Europi, SAD, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujuci radio i TV produkcije. Njihovi nosači zvuka »Terra Adriatica« (izdan kod Empreinte digitale), »Lombards & Barbares« i »La Vision de Tondal« (diskografska kuća »Arcana«), »Chant Wars« (u koprodukciji sa ansamblom »Sequentia«, u izdanju Sony-BMG), »Abbo Abbas« (izdan kod Ambronay Editions) dobili su nagrade kritike u međunarodnim glazbenim časopisima – »Diapason d’or«, »Choc du Monde de la musique«, »Goldberg 5 Stars«.