Modrićeva režija potencira uobičajene dnevne rituale dviju žena, pa se film koji traje 54 minute doima duljim. Kamera je često voajerska, skrivajući se iza dovrataka, a i rado ulazi duboko u lica napaćenih gastarbajterica.
RIJEKA Puno Art-kino Croatia ispratilo je još jednu filmsku premijeru riječkog autora. Bernardin Modrić naviknuo je riječku publiku na dokumentarne filmove, pa je tako i njegov igrani film »Moja Europa« zapravo djelomice dokumentaran.
Priča o Riječanki Mariji koja u Trstu njeguje staricu Paolu igranofilmska je adaptacija knjige Katarine Abramović »Moja Italija«. Modrić se poduhvatio ekranizacije jedne od priča suvremenih istočnoeuropskih gastarbajterica planiravši prvotno snimiti dokumentarni film, no vremenom se odlučio za formu igranog filma uz korištenje prosedea dokumentarnog.
Pa dok glavne uloge u filmu tumače profesionalne glumice, sporedne uloge, one žena koje su se zatekle na istom poslu kao i Marija, tumače amaterke. Koje su, sudeći prema reakcijama, napravile dobar posao. Naime njihovo obraćanje u kamere i prepričavanje »niihovih« priča u pseudodokumentarnom dijelu filma djelovalo je realno kao da su to doista njihove sudbine.
Andreja Blagojević kao Marija, Elvia Nacinovich kao staričina kći i Maria Braico Štifanić kao starica Paola dominiraju većim dijelom filma koji kulminira u sceni u telefonskoj govornici. Dramu žene koja silom prilike ulaže ogroman trud u njegovanje nečije tuđe majke potencira telefonski poziv vlastitoj majci, koja joj iz staračkog doma predbacuje nemar. Blagojević je za tu scenu zaslužila svaki aplauz na kraju premijere.
Modrićeva režija potencira uobičajene dnevne rituale dviju žena, pa se film koji traje 54 minute doima duljim. Kamera je često voajerska, skrivajući se iza dovrataka, a i rado ulazi duboko u lica napaćenih gastarbajterica.
Ekipa filma na čelu s redateljem Modrićem predstavila se nakon odjavne špice, pobravši simpatije publike. Modrić je rekao da bi rado svaki svoj sljedeći projekt radio s njima te da je o ovoj temi znao i prije, ali zaintrigirala ga je kao autora tek kad je pročitao knjigu Katarine Abramović.
– I moram reći da je jedan podatak u filmu netočan. Tako piše na kraju da trenutno u zapadnoj Europi radi 500.000 istočnoeuropskih žena, no novi podatak je izašao da se radi o čak 1.260.000 žena, rekao je Modrić prije poziva na druženje uz čašicu u atriju Art-kina.