Turski štand prvi je susjed štanda Hrvatske turističke zajednice na sajmu F.re.e.
Turska u Njemačkoj ima pad bookinga od 40 posto, dok zasad Hrvatska bilježi porast od 28 posto. Selimir Ognjenović, suvlasnik i direktor Riva toursa, smatra da Hrvatska stoga mora pronaći način kako da privuče dio tih turista koji odustaju od Turske
I dobre i loše vijesti stižu sa sajma F.re.e. u Münchenu, najveće bavarske turističke burze. Kako nam je kazao Selimir Ognjenović, suvlasnik i direktor Riva toursa, najvećeg njemačkog specijaliziranog organizatora putovanja za Hrvatsku i veliki poznavatelj hrvatskog i svjetskog turizma, imamo vijest koja zvuči optimistično.
– U ovom trenutku moja tvrtka bilježi rast od 28 posto, booking za Hrvatsku ide dobro, barem što se tiče ovih prolaznih brojeva, jer smo još uvijek u booking sezoni, a prava turistička sezona treba početi za koji mjesec. To je ohrabrujuće. Ali, zbog problema koji postoje u svijetu, jedan dobar dio Nijemaca ostat će kod kuće. Neće svi Nijemci koji odluče ne ići u područja koja ocjenjuju kriznima, automatski odletjeti u Španjolsku ili Hrvatsku. To se sigurno neće dogoditi i jedan veliki dio Nijemaca ove će sezone ostati kod kuće, kaže Ognjenović.
Neki ostaju kod kuće
Nedavno je jedan od najvećih touroperatora u Njemačkoj objavio da ima pad bookinga od čak 40 posto za Tursku. O tome se, naime, dosta govorilo oko turskog štanda koji je prvi »štandovski« susjed Hrvatske turističke zajednice.
– To je strašno. Od tih 40 posto koji ne idu u Tursku, njih 20 posto najvjerojatnije ostaje u Njemačkoj, a jedan dio njih će se, nadam se, preliti i k nama. To znači da je problem Turske i naš problem, jer Turska će se kao i sva ostala tržišta početi pomalo vraćati, a mi ćemo morati znati novopečenim turistima, koje smo »im uzeli«, pravdati zašto smo mi skuplji, jer je jasno da će Turska i ostale destinacije koje se sada smatraju opasnima, krenuti s iznimno niskim cijenama, ističe Ognjenović. On također izražava zabrinutost što booking u Njemačkoj za Hrvatsku zasada pokazuje lošu predsezonu i kaže da, primjerice, prva dva tjedna listopada imaju veći booking nego prva dva tjedna svibnja, što je neobično i nije obećavajuće.
– Međutim, imamo još i rani Uskrs. Ostaje otvoreno pitanje hoćemo li uspjeti sve to dobro posložiti, a sezonu bolju od prošle možemo imati samo pod uvjetom da Nijemci ostvare isti rezultat kao lani, ili bolji, kaže Ognjenović.
Povećana potrošnja