NL arhiva
Riječko brodogradilište, podsjetimo, prodaje se za ne manje od 6,6 milijuna eura, a za dokaz ozbiljnosti ponude potencijalni kupci morali su uplatiti 1 posto tražene cijene odnosno 66.650 eura
povezane vijesti
Prema zasad dostupnim informacijama javni poziv za prodaju poslovnih udjela u društvu “3. maj 1905” ipak je urodio plodom jer je stigla najmanje jedna ponuda, i to od Iskra brodogradilišta iz Šibenika, za što sad imamo i službenu potvrdu.
– Iskra je na primjeru Šibenika pokazala da zna kako kvalitetno restrukturirati poslovanje i upravljati brodogradilištem. Svjesni smo da je “3. maj 1905” puno veći izazov, imajući u vidu loše stanje infrastrukture, potrebna ulaganja, visoke režijske i operativne troškove i nedostatak kvalitetnih dugoročnih ugovora.
Međutim, osjetili smo da u Rijeci dišu za brodogradnju i da unutar samog “3. maja 1905” postoji jezgra ekipe koja je spremna na promjene.
Vjerujemo da u Hrvatskoj može opstati i pozitivno poslovati barem jedno veliko brodogradilište i učinit ćemo sve da to bude “3. maj 1905”, koji iza sebe ima slavnu povijest, kratko je poručio predsjednik Uprave šibenskog brodogradilišta Roko Vuletić.
S obzirom na okolnosti koje je iznjedrio stečajni postupak starog društva “3. maj” i podnesenu tužbu protiv RH radi oko prijenosa vlasništva nad aktualnim trećemajskim koncesionarom, uz zatraženu privremenu mjeru zabrane raspolaganja poslovnim udjelima “3. maja 1905” od strane Trgovačkog suda u Rijeci, Vuletić je kazao kako vjeruje da će se prije potpisa kupoprodajnog ugovora ovo pravno pitanje riješiti na način da se otklone svi rizici za investitora.
Valja podsjetiti da je CERP za donošenje odluke o odabiru odredio rok od 120 dana. Iz CERP-a su danas popodne potvrdili da su zaprimili jednu obvezujuću ponudu za kupnju riječkog brodogradilišta.
Jaka industrijska grupacija iz Slovenije
Ponuda šibenskog brodogradilišta, iza koje stoji jaka industrijska grupacija Iskra iz Slovenije, dobra je vijest za riječke navoze, prvenstveno zbog činjenice da je ova kompanija, u vlasništvu obitelji Šešok, orijentirana i fokusirana isključivo na proizvodnju.
Njihova prva akvizicija u Hrvatskoj bilo je upravo šibensko brodogradilište, koje je plesalo na rubu stečaja.
Od 2019. godine naovamo, od šibenskih su navoza uspjeli napraviti primjer pozitivnog i respektabilnog poslovanja, a nedavno su, u sklopu produženja koncesije, ušli u značajan investicijski ciklus od tridesetak milijuna eura, rezultat čega je i ugovaranje novog betonsko-čeličnog doka dužine 110 metara i nosivosti 4.000 tona u Bugarskoj, koji bi trebao biti u operativnoj funkciji u proljeće 2027. godine.
Nakon šibenskih navoza, Iskra grupa 2021. godine preuzela je i Elku, našeg poznatog proizvođača električnih kablova i u krakom roku od svega nekoliko godina, reorganizacijom i snažnim investicijskim ulaganjima u novu opremu i proizvodne linije, uspjeli su udvostručiti prihode i proizvodnju.
U proljeće prošle godine Iskra je preuzela i 50-postotni udjel u Elkakonu, za proizvodnju industrijskih vodiča, a svoj proizvodno-industrijski portfelj lani su zaokružili i akvizicijom većinskog vlasništva nad splitskom tvrtkom Elmap, proizvođačem automatizacije za uređaje za pročišćivanje otpadnih i pitkih voda.
Začetnik ove uspješne slovenske privatizacijske priče sa Iskrom iz Kranja je Dušan Šešok, ugledni privrednik i nekadašnji ministar financija i gospodarstva u vladama Alojza Petrela i Janeza Drnovšeka. Danas koncern Iskra operativno vodi druga generacija, njegov sin Klemen, kao predsjednik Uprave Iskre i mlađi Matija, kao predsjednik Uprave Elke.
Mnogi se javili, rijetki dubinski snimali
Riječko brodogradilište, podsjetimo, prodaje se za ne manje od 6,6 milijuna eura, a za dokaz ozbiljnosti ponude potencijalni kupci morali su uplatiti 1 posto tražene cijene odnosno 66.650 eura.
Na natječaj , koji je bio otvoren dva mjeseca, ponudbenu dokumentaciju otkupilo je šest potencijalnih ponuđača, no koliko čujemo samo je jedan dio njih obavio dubinsko snimanje riječkih navoza.
Najviše vremena u kristaliziranju financijske i tehnološke slike društva “3. maj 1905” uložili su predstavnici Iskra brodogradilišta iz Šibenika.
U procesu su se uključio i aktualni potkoncesionar riječkog brodogradilišta, Scenicova tvrtka MKM Yachts, no iz dostupnih informacija teško je očekivati da su danas istupili s ponudom.
Riječko brodogradilište posjetili su i predstavnici turskog Dearsana. Ponudbenu dokumentaciju otkupili su i iz riječke tvrtke Lürssen Design Center Kvarner, jedna bugarska tvrtka i jedno talijansko brodogradilište, no dostupne informacije upućuju da su na tome zastali odnosno nisu viđeni u brodogradilištu na due diligenceu.