Županijska lučka uprava Krk počela je još 2021. godine s izradom projektne dokumentacije za rekonstrukciju luke
povezane vijesti
Uvala Vela Jana, kao i istoimena lučica, glavni je izlaz na more predjela Šotoventa, kao i sigurno utočište brojnim brodicama koji u njoj nalaze zavjetrinu i mir od gotovo svih vjetrova osim jugozapadnjaka. Dodamo li tome neposrednu blizinu »debelog« hlada koju pružaju okolne šume, sve to čini da je uvala vrlo posjećena, a da se u lučici konstantno traži stalni vez, nedostatak kojih je problem gotovo cijelog hrvatskog dijela Jadrana. Kroz godine su stoga, više manje, bez šireg plana u Veloj Jani građeni mulići i stvarani mandrači kako bi se povećao kapacitet za prijem brodica, čime je napravljena gužva koja je smanjila operativne mogućnosti i sigurnost lučice.
Novih 35 vezova
Kako bi se podignuo standard u luci i povećao kapacitet vezova, Županijska lučka uprava Krk počela je još 2021. godine s izradom projektne dokumentacije za rekonstrukciju luke. Nakon ishođenja građevinske dozvole krenula je i realizacija projekta, a sredinom listopada počeli su i prvi konkretni radovi.
– Našim projektom uredit ćemo i obnoviti luku kako bi se povećao broj vezova i poboljšala operativnost. Po prostornom planu imamo pravo napraviti 150 vezova, koji će biti mnogo uredniji i sigurniji nego što je sadašnje stanje. Po završetku projekta bit će dodijeljeno 35 novih vezova. Napravit ćemo četiri nova mula, od kojih će neki biti produžetak postojećih, ali će se neki postojeći u unutrašnjosti lučice rušiti, kako bi se bolje uredila sama »bliža« obala. Dva vanjska mulića ostat će u stanju u kojem i sada jesu, najavljuje ravnatelj ŽLU-a Krk Alfred Franković.
Cijeli projekt bi sa svojim radovima trebao biti gotov do ljeta 2026. godine, a bit će izveden u dvije faze. U prvoj će se preurediti obalni dio, dok će se u drugoj napraviti četiri nova gata. Sama obala će se poravnati i produžiti, napravit će se nova parkirališna mjesta. Proširit će se i produžiti postojeće istezališta za plovila. Uredit će se kolne površine sa zapadne strane istezališta, radi omogućavanja lakšeg okretanja vozila, napraviti novi obalni zidić te u korijenu uvale prometno spojiti dvije strane koje u današnjem stanju to nisu. Napravit će se i hidrantski vod i oborinska odvodnja.
Suradnja
– Proširit će se cijelo područje te za sve stanovnike Šotoventa dobiti jedna luka koja će pružiti puno veću kvalitetu. Plan je u skoroj budućnosti, što nije dio ovoga projekta, dovesti do lučice struju i vodu, ali to nije mali zahvat jer to treba sprovesti iz Linardića koji su udaljeni oko 1.800 metara, što nije mala investicija te u biti nije u našoj nadležnosti pa mi u to niti ne možemo investirati, ali vjerujemo da će u suradnji s Gradom Krkom i Županijom, koja je dosad bila vrlo dobra, i to biti riješeno, dodaje Franković.
Zbog izvođenja radova većina brodica će se morati dignuti na kopno, dok će se privremeni vezovi osigurati ribarima, kojima je isplovljavanje nužno za obavljanje svoje djelatnosti. Do završetka radova neki će biti premješteni u uvalu Sveta Fuska.
– Zbilja moram zahvaliti svim korisnicima lučice na suradnji i razumijevanju, odnosno na tome što su spremni malo se »dekomodirati«, svjesni da će ovi radovi itekako poboljšati standard luke, zaključuje Franković.
Investicija od 1.831.610,63 eura
Projekt će biti financiran sredstvima ŽLU-a Krk, a sufinacirat će ga Primorsko-goranska županija i Grad Krk. Za navedene radove proveden je postupak javne nabave, nakon čega je odabran izvođač radova s kojim je Županijska lučka uprava Krk sklopila ugovor. Odabrani izvođač je zajednica ponuditelja: BSK Commerce i Vodogradnja Rijeka.