
Foto Dacia
Dacia već dva desetljeća ustrajno slijedi svoj cilj: učiniti elementarnu mobilnost dostupnom što većem broju ljudi. No, što će se sutra smatrati elementarnim, kako električnu mobilnost učiniti dostupnom svima? Upravo je taj izazov Dacia odlučila prihvatiti te se upustila u osmišljavanje novog pristupačnog automobila. Kako ističu u Daciji, Hipster ima društveni značaj kakav je Logan imao prije 20 godina.Pri njegovom osmišljavanju, dizajnerski tim krenuo je od stvarnih potreba korisnika i načina na koji doista koriste svoje automobile.
– Hipster ima sve što biste mogli poželjeti od jednog automobila za svaki dan. Dugačak je samo 3 metra, visok 1,53 i širok 1,55 metara, ima četiri sjedala pune veličine i prtljažnik prilagodljiva obujma od 70 do 500 litara. Nudi nešto što trenutačno ne postoji na tržištu – rekordnu iskoristivost prostora u iznimno kompaktnom formatu. Vođena vlastitom filozofijom, Dacia je ovaj put otišla još dalje i smanjila masu vozila za 20 posto u odnosu na Spring. Njezin ekološki napredan pristup pridonio je ukupnoj učinkovitosti: manja masa znači i manju potrošnju sirovina, manju potrošnju energije u proizvodnji te manju potrošnju u vožnji. Hipster Concept jednako se dobro snalazi u gradu, na otvorenoj cesti ili u prigradskim područjima. Doseg je prilagođen stvarnim potrebama te je dostatan za svakodnevnu vožnju uz samo dva punjenja tjedno. Dacia Hipster Concept i u tom pogledu odgovara na stvarne potrebe kupaca. Primjerice, u Francuskoj čak 94 posto vozača dnevno prijeđe manje od 40 kilometara.
Dacia bacila rukavicu Kinezima. Ima mini električni automobili koji će biti jeftiniji od 15.000 eura
Kada je predstavila Spring, Dacia je postala prva marka koja je električnu mobilnost učinila pristupačnom.Sada ide i korak dalje u želji da dopre do kupaca koji dosad nisu mogli pronaći električni automobil koji odgovara njihovu budžetu. U razdoblju od 2010. do 2024. godine, prosječne cijene novih automobila u Europi porasle su za 77 posto, premašivši tako rast kupovne moći europskih kućanstava.Kroz povijest automobilske industrije, najuspješniji automobili za široke mase uvijek su se isticali inovativnim dizajnom.
U skladu s Dacijinim načelom optimizacije troškova dizajna, stražnja su svjetla izvedena na prilično inovativan način. Umjesto da ih zaštite zasebnim staklenim panelom, dizajneri su ih odlučili ugraditi iza stakla prtljažnih vrata! Cijelo vozilo ima jednu osnovnu boju karoserije, dok je lakiranje ograničeno na tri ključna dijela: prednji kraj i elemente u području bočnih vrata.
Unutrašnjost je oblikovana tako da se maksimalno iskoristi prostor unutar kompaktne karoserije. Usto je usklađena s kockastom vanjštinom: vrlo uspravni prozori i vjetrobransko staklo dodatno otvaraju prostor, dok stakleni dio krova propušta svjetlost i stvara osjećaj prozračnosti. Da bi se smanjila masa i ograničili troškovi, bočni prozori imaju klizno otvaranje. U unutrašnjosti se mogu udobno smjestiti četiri odrasle osobe. Vozač i suvozač sjede na visini sličnoj onoj u Sanderu, što znači da im je osigurana dobra preglednost i udobnost. Stražnjim se sjedalima lako pristupa zahvaljujući širokom otvoru vrata i mogućnosti preklapanja suvozačeva sjedala.Posebna pozornost posvećena je sjedalima koja spajaju udobnost, jednostavnost, malu masu i niske troškove. Konstrukcija im je otvorena, s vidljivim okvirom i toplim tehničkim mrežastim materijalom.
Prednja su sjedala spojena u jednu klupu, a njihov nas jednostavan i gostoljubiv dizajn podsjeća na popularne automobile iz prošlosti. Na kraju, tu su i otvoreni nasloni za glavu koji dodatno smanjuju masu. Dacia Hipster Concept osmišljen je za sve svakodnevne situacije Zahvaljujući sklopivom stražnjem sjedalu, kapacitet prtljažnika može iznositi od 70 do 500 litara ako se u vozilu nalaze dva putnika. Concept one su osmišljene tako da pojednostave i olakšaju svakodnevnu upotrebu automobila, osobito zahvaljujući postolju za pametni telefon, osmišljenom u skladu s Dacijinom filozofijom BYOD – »Bring Your Own Device«, odnosno »ponesi svoj uređaj«. Ovo rješenje omogućuje savršenu povezanost pametnog telefona i vozila. Pametni telefon pritom postaje digitalni ključ kojim se automobil otključava i pokreće. Kada vozač sjedne i odloži pametni telefon na postolje, uređaj preuzima ulogu multimedijskog zaslona te prikazuje omiljenu aplikaciju za navigaciju. Pametni telefon ujedno služi i kao audiosustav vozila, povezan s prijenosnim Bluetooth zvučnikom koji je kompatibilan sa sustavom YouClip.