Novi problemi za Muska

Uprava za sigurnost vozila ispituje zašto Tesle u autonomnom modu prolaze kroz crveno i u suprotnu traku

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

U skladu s problemima i procedurom koja slijedi u ovakvim slučajevima Tesla je sad suočena s potencijalnim povlačenjem, odnosno provjerom svih Teslinih vozila koji imaju FSD značajku. A imaju gotovo svi, što znači da je riječ o skoro 2,9 milijuna vozila



Novi problemi na pomolu za Teslu, konkretno za njihovu značajku autonomne vožnje koji se prije nekoliko godina činio revolucionarnim, a sad se čini da Elon Musk i njegova tvrtka kaskaju za kineskom konkurencijom po tom pitanju.


Problem se očituje u nepouzdanosti tamo gdje je ne bi smjelo biti: danas je uvijek stroga i pedantna američka Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA) objavila početak istrage Teslinih autonomnih vozila, dakle onih u kojima vozači prepuste vožnju „autopilotu“, i podastrala statistiku 58 opasnih incidenata koji mogu temeljito poljuljati povjerenje u sigurnost autonomnih vozila. Naime, u ovim incidentima Tesle su svoje putnike i ostale sudionike u prometu dovodile u potencijalno smrtonosne situacije kao što je prelazak u suprotnu traku bez razloga i prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu.


U 58 incidenata ozlijeđeno je dvadeset i troje ljudi. Dobra je vijest što nije bilo smrtnih slučajeva.




Tesla mora platiti ogromnu odštetu zbog nesreće automobila s autopilotom



„Ured za istraživanje nedostataka NHTSA identificirao je niz incidenata u kojima su unosi u zadatak dinamične vožnje kojim upravlja FSD (Full Self-driving mode), uzrokovali ponašanje vozila koje je kršilo propise o sigurnosti prometa. Iako izvješća ove prirode obuhvaćaju različita ponašanja, čini se da se izvješća najčešće odnose na dvije vrste scenarija. Prva vrsta scenarija uključuje vozilo koje upravlja s FSD-om i ulazi u raskrižje ne stajući na crveno svjetlo na semaforu. Druga vrsta scenarija uključuje FSD koji naređuje promjenu trake u suprotnu prometnu traku“ – jasno su u NHTSA-u adresirali prijavljene probleme u dokumentu o otvaranju preliminarne evaluacije.


U skladu s problemima i procedurom koja slijedi u ovakvim slučajevima Tesla je sad suočena s potencijalnim povlačenjem, odnosno provjerom svih Teslinih vozila koji imaju FSD značajku. A imaju gotovo svi, što znači da je riječ o skoro 2,9 milijuna vozila, kako stoji u dokumentu NHTSA.